Zorg voor personalisatie
Talloze mailings beginnen met de aanspreking "Beste klant". Op zich is hier niets mis mee maar opvallen zal u zeker niet doen. Begint u bijvoorbeeld met: "Beste mevrouw Defever", dan voelt de persoon in kwestie zich meteen aangesproken. Vervolgens kunt u een vraag stellen om het wat dynamischer te maken. Succes gegarandeerd!
Wees mobiel
66% van alle mails worden geopend op een smartphone. Heeft u een prachtig design opgemaakt die enkel op een laptop goed leesbaar is? Dan heeft u een probleem. Gebruik altijd een template die zich aanpast aan de grootte van het scherm en die dus in marketingtermen "responsive" is.
Ga voor een aantrekkelijke onderwerpregel
Heel wat nieuwsbrieven verdwijnen onmiddellijk in de prullenmand. Maar wanneer u een aantrekkelijke onderwerpregel heeft, stijgt de kans dat de nieuwsbrief werkelijk geopend wordt door de ontvanger.
Zorg er wel voor dat de inhoud aansluit bij deze titel want anders zal de nieuwsbrief niet gelezen en dus toch snel verwijderd worden.
Segmenteer uw doelgroep
U kan ervoor kiezen om mailings te versturen naar specifieke doelgroepen, zodat enkel zij de informatie ontvangen waarin ze werkelijk geïnteresseerd zijn. Zo kan u de lezer persoonlijk benaderen en kan uw mailingcampagne veel effectiever uitgevoerd worden.
Houd rekening met de dag en tijdstip
Geloof het of niet maar de timing van uw e-mail is enorm belangrijk. Wanneer u nieuwsbrieven verstuurt naar particulieren doet u dit best van dinsdag tot donderdag tussen 17uur en 20uur. Wanneer u hem vrijdagavond en zondagnamiddag verstuurt, is de kans ook groot dat hij gelezen wordt.
Verstuurt u uw nieuwsbrief naar bedrijven kunt u dit best doen na het begin van de dag, zo rond 9u30 of net na de middag om 13u30. Mailings na 16 uur of in het weekend versturen is hier not done.
Plaats belangrijke informatie bovenaan
Het is gelukt! Uw ontvanger opent de mail en begint te lezen. Zodra hij begint te lezen en ontdekt dat er irrelevante informatie instaat, haakt hij af. Zorg er daarom altijd voor dat de belangrijkste informatie bovenaan staat. Op deze manier blijft hij vaak lezen. Bovendien is het vaak zo dat ontvangers al een review zien van de eerste regels tekst alvorens ze de mail openen. Zijn ze interessant dan wordt de kans op het openen van de e-mail verhoogd.
Meet de resultaten van uw mailing
Natuurlijk wilt u het succes van uw mailingcampagne meten. Stel daarom vooraf een duidelijk doel en meet de resultaten van uw mailing om na te gaan of het doel effectief bereikt is.
Ook kan u kijken naar het verloop van een mailing zoals het tijdstip wanneer werd de mail gelezen. Hierdoor kan u nagaan welke tijdstippen de meest geopende mailings opleveren.
Een goede e-mailmarketing opzetten
Heeft u meer advies nodig omtrent het opzetten of verbeteren van uw e-mailmarketing campagne? Contacteer communicatiespecialist #company# via 056 32 32 01!