Internet marketing

Tips om content te laten scoren in Google

Interessante tips voor de SEO van uw website

Schrijf voor mensen en optimaliseer voor robots

U wilt graag website bezoekers aantrekken en tot klant maken. Daarom is het belangrijk om voor uw bezoekers te schrijven en niet voor de zoekmachine. Stop dus een tekst niet vol met zoekwoorden!

Maak gebruik van verwante keywords, synoniemen en vervoegingen

Kruip in de huid van de consument en denk goed na op welke zoekwoorden zij zullen zoeken in Google. Gebruik daarom synoniemen, verwante zoekwoorden en verschillende vervoegingen en plaats deze op strategische plaatsen in uw tekst (vb. vooraan het artikel). Via Google AdWords kan u een hulpprogramma gebruiken om na te gaan welke zoekwoorden het vaakst ingetypt worden.

Schrijf kwaliteitsvolle content en publiceer op regelmatige basis: content is king 

Google houdt er van dat er vaak nieuwe content aangeleverd wordt. Dit getuigt van een zekere kwaliteit. Let op: content mag niet gedupliceerd worden van andere sites!

Nieuwe artikelen op uw site worden snel geïndexeerd waardoor u snel nieuwe bezoekers kan aantrekken. Ook de bezoekers zullen sneller uw website raadplegen als ze weten dat er regelmatig nieuwe content verschijnt.

Content is king

Hecht waarde aan paginatitels en meta discriptions

Vul telkens de titel van uw pagina in. Meta descriptions worden slechts vaak gebruikt. Toch hecht Google hier een groot belang aan. Deze desription wordt vaak gebruikt in de resultaten pagina. Deze meta discription wordt getoond net onder de pagina titel. Hierin vermeldt u best ook een aantal zoektermen.

Vul de paginatitels (title tag) en omschrijving (description tag) van webpagina in

Paginatitels verschijnen in Google in het blauw, terwijl de omschrijving er onder te vinden is. Belangrijk hierbij is dat u in beide gevallen een call-to-action probeert te verwerken. Uw belangrijkste zoekwoorden plaatst u hier best ook helemaal vooraan want hoe verder het zoekwoord vooraan staat, des te meer waarde Google hieraan toekent.

U kan ook het belangrijkste keywoord vooraan plaatsen gevolgd door een scheidingsstreepje (|) en daarna de pagina titel. Let er op dat deze titel niet langer dan 60 karakters is en natuurlijk over komt. De title tag dient bovendien voor alke pagina uniek te zijn, zodat de zoekmachine sneller kan vaststellen over welk onderwerp de specifieke pagina handelt.

Breng structuur aan in uw tekst

Hoog scoren in Google is zeer moeilijk zonder een goed gestructureerde tekst. Ook voor de lezer zijn goed opgebouwde teksten overzichtelijker om te lezen. Goed gestructureerde pagina's bestaan uit hoofddingen (H1, H2,... en een aantal alinea's). De belangrijkste kop is de H1 waardoor u er goed aan doet om uw zoektermen in deze titel te verwerken.

Zet zoektermen in het vet en plaats uw belangrijkste keywords zo veel mogelijk vooraan in de tekst.

Optimaliseer afbeeldingen

Gebruik zoektermen in de naam van uw afbeeldingen. Als u een windmolen toont, verander dan de naam van de afbeelding ook naar windmolen.jpg in plaats van PIC1234.jpg)

Optimalisatie van afbeeldingen houdt ook in dat u zoekwoorden gebruikt in het ALT-attribuut. Het is een simpele manier om uw pagina relevant te maken voor bepaalde zoektermen.

Zoekmachinevriendelijke URL's

Zoekmachinevriendelijke URL's kunnen u eveneens hoger plaatsen in Google. Met zo'n URL bedoelen we een goed leesbare URL waar al duidelijk wordt waarover de pagina zal gaan.

  • Slechte URL: www.publi4u.be/page=25.html
  • Goede URL: www.publi4u.be/blog/zoekmachineoptimalisaties-voor-uw-website

Interne linken

Interne links binnen uw website getuigen van een zekere professionele kennis. Webpagina's waar u via een interne link op uitkomt, krijgen meer waarde op het zoekwoord waarop u gevonden wil worden.

Gebruik sociale media

Spammen zorgt niet voor een hoge positie in Google. Besteed daarom veel aandacht aan het verkrijgen van natuurlijke links door bijvoorbeeld sterk actief te zijn op sociale media. Zo hecht Google bijvoorbeeld veel waarde aan berichten op Google Plus die een '+1' kregen.

Zoekmachines hechten bovendien ook steeds meer belang aan de menselijke factor op het internet. Zo wordt content die vaak via sociale media gedeeld wordt, gezien als veel interessanter dan content die nauwelijks gedeeld wordt

Hulp nodig bij het optimaliseren van uw SEO?

Contacteer dan webdesignbureau #company# via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01