Internet marketing

Straffe online marketing met een klein budget

Tips voor een succesvolle online marketing met een strak budget

De laatste jaren is veelal een uitdaging voor bedrijven en ondernemingen om hun producten aan de gebruiker te verkopen, dit omdat het internet enorm veel informatie biedt over soorten producten en diensten. Met de economische crisis is het er niet beter op geworden: budgeten waren nauwelijks voorhanden voor online adverteren.

Tip 1 - Ken uw markt door en door

Zolang u de doelgroep niet goed definieert zal er geen sprake kunnen zijn van een succesvolle marketingstrategie. Vooraleer u geld uitgeeft aan marketing moet u eerst uw doelpubliek achterhalen. Pas dan zal u effectief kunnen communiceren!

Tip 2 - Zorg voor naamsbekendheid

Een belangrijk onderdeel van uw marketingstrategie is het verwerven van een sterke naamsbekendheid. U moet ervoor zorgen dat bezoekers van uw site uw merk niet snel zullen vergeten! Een professionele, aantrekkelijke website én een actieve aanwezigheid op sociale media kunnen een sterke naamsbekendheid in de hand werken.

Tip 3 - Slimme SEO

Dankzij een goede SEO-strategie (search engine optimization) probeert u een hoge positie in de zoekresultaten van Google te verwerven. Let wel op dat we hier bij de organische zoekresultaten zitten en niet te betalende van Google AdWords.

Door uw website te optimaliseren voor zoekmachines kan u de surfer via de zoekmachine bereiken op het moment dat ze effectief op zoek zijn naar datgene wat u aanbiedt. Een hoge zoekresultatenpositie valt op waardoor men sneller geneigd zal zijn op dit zoekresultaat te klikken. Eenmaal ze op uw website zijn beland, kan u hen verleiden een bepaalde actie uit te voeren.

Tip 4 - Houd een online blog bij

Voorzie op uw website ruimte om een online blog bij te houden. Hoe meer content u kan aanbieden, hoe meer mogelijkheden ze voor zoekmachines zijn om uw website te tonen aan gebruikers. Het is een geweldige manier om meer bezoekers en links te genereren.

Let hierbij wel op dat u kwaliteitsvolle blogposts schrijft die werkelijk uw doelgroep aanspreken.

Online blogging goed voor online marketing

Tip 5 - Google Places

U heeft het alvast al eens tegengekomen dat, wanneer u een bedrijf opzoekt in Google Maps, u vanaf nu doorgestuurd wordt naar de Google Plus lokale pagina van dat bedrijf. Hierdoor kunnen surfers snel bedrijven in hun lokale omgeving opzoeken. Zo'n Google Plus pagina opstellen gebeurt snel, is gemakkelijk en zeer budgetvriendelijk!

Tip 6 - Vergeet de offline wereld niet

Maak op visitekaartjes, e-mailhandtekening, brochures, spandoeken, autobelettering,... duidelijk dat u online sterk aanwezig bent. Zo kan u op deze offline tools uw website-adres en sociale mediapagina's vermelden. 

Tip 7 - Online word-of-mouth

Spoor klanten aan om de ervaringen met uw bedrijf en haar producten/diensten te delen met anderen door bijvoorbeeld online reviews in te vullen, via sociale media te communiceren met anderen, uw sociale media pagina te delen,...

Tip 8 - Social media is hot!

We hebben het in andere blogs al genoeg benadrukt: sociale media zijn hot voor bedrijven. U kan er een sociale interactie aangaan met (potentiële) klanten, nieuwe productlanceringen communiceren, customer service aanbieden,... Bovendien kan u hiermee een heleboel consumenten in een korte tijd bereiken!

Sociale media zijn bijvoorbeeld handig om een wedstrijd te organiseren en op die manier extra naamsbekendheid te verwerven, loyalere klanten te krijgen, enz. Via sociale media kan u zeer creatief uit de hoek komen en dus opvallen, negeer dit communicatiekanaal dan ook niet!

Hulp nodig bij het opstellen van uw online marketingstrategie?

Aarzel niet op online marketingspecialist #company# te contacteren via 056 32 32 01 of via het contactformulier. Een goede online marketingstrategie is perfect mogelijk met een beperkter budget!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01