Hoe werkt Google Ranking werkt
Google gebruikt een geavanceerd algoritme voor de rangschikking van websites in haar zoekresultaten. Hiervoor gebruikt ze meer dan 200 verschillende criteria. Dit algoritme is steeds aan verandering onderhevig waardoor het optimaliseren van uw website niet beschouwd mag worden als een eenmalige taak. Je moet altijd proberen om uw teksten aan te passen.
Google-algoritmes kunnen worden onderverdeeld in twee grote groepen van factoren:
On-page SEO factoren
On-page SEO factoren zijn de factoren die specifiek op de pagina zelf staan.
De content van de pagina
De tekst, afbeeldingen, video’s en andere soorten content zijn niet enkel de belangrijkste on-page SEO factoren, content is namelijk dé factor die het meest bijdraagt een goede online vindbaarheid.
De structuur van uw website
Naast een goed geschreven inhoud, kijken zoekmachines ook naar hoe de inhoud is opgebouwd. De HTML tags vertalen een zoekmachine hoe de tekst, afbeeldingen en andere content zijn opgebouwd.
De URL
De URL geeft het adres van uw website aan en voor elke webpagina zal de URL dus verschillend zijn. Hierdoor wordt de hiërarchie van de website duidelijk in kaart gebracht waardoor Google en websitebezoekers snel weten waarover de pagina gaat. Vb. www.publi4u.be/nl/blog/hoog-ranken-in-google-seo-voor-beginners
Off-page SEO factoren
Off-page factoren heeft dus tot doel zo populair mogelijk te worden op het internet. Deze factoren omvatten de hoeveelheid en kwaliteit van links die naar uw website verwijzen. Hoe meer links naar uw site verwijzen, hoe populairder u kan geacht wordt en hoe meer autoriteit uw website heeft. Hiernaast is ook de kwaliteit en hoeveelheid links ook belangrijk want niet elke link wordt hetzelfde gewaardeerd. Deze link factoren bepalen dus het paginabelang en hebben betrekking op de Google PageRanking (PR).
Linkpopulariteit van de hele website
Links afkomstig van een webpagina met een relatief hogere linkpopulariteit dan de website waarnaar verwezen wordt, zijn van groot belang. Inkomende links (backlinks) naar uw website kunnen dus een belangrijke rol spelen.
Achor tekst of link tekst
De anchor tekst is de tekst waarachter een link schuilgaat. Een slechte anchortekst is bijvoorbeeld ‘https://www.publi4u.be’. Beter is om de tekst te wijzigen naar ‘Website nodig? Klik hier’ want hierin wordt een zeer belangrijk keyword vermeld waarmee zoekmachines rekening houden.
Meer advies nodig over een goede zoekmachineoptimalisatie?
Contacteer online communicatiespecialist #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.