SEO-strategie
SEO staat voor Search Engine Optimization. Hierbij gaat het erom dat uw website een hoge positie behaalt bij de zoekresultaten bij Google. Dit doet u aan de hand van het gebruik van kernwoorden.
Maar bij een goede SEO-strategie hoort zeker en vast de term 'bloggen'. Door het schrijven van blogberichten en door het gebruik van verschillende kernwoorden krijgt uw website een hogere ranking bij de zoekmachines. Dus kortom gezegd, het gebruik van social media verbetert je SEO-prestaties. Deze samenwerking wordt nu ook al Social SEO genoemd.
Om uw strategie een boost te geven is het dus beter om SEO en sociale media met elkaar te laten linken. Dit doe je aan de hand van het plaatsen 'share-buttons' op uw website. Dit maakt het de bezoekers gemakkelijk om uw berichten met anderen te delen. Hierdoor vergroot u terug het bereik. U genereert bijvoorbeeld het verkeer op uw website door links naar uw website en blogberichten te posten op sociale media.
Hoe gebruikt u deze sociale media om uw SEO-prestaties te versterken?
U kunt kiezen uit verschillende sociale media u wilt gebruiken in verband met uw website. Er zijn enkele belangrijke media die u toch misschien beter gebruikt:
- Facebook: Hier is het vooral belangrijk om uw fans regelmatig van nieuwe informatie te voorzien. Dus schrijf wat blogberichten om uw pagina wat levendig te houden. U kan ook afwisselen tussen het posten van afbeeldingen, video's of zelfs gewoon tekst. Hoe meer activiteit op uw Facebookpagina, hoe hoger de kans dat u hoog gepositioneerd wordt in Google.
- Twitter: Bij Twitter is het belangrijk om vaak links te plaatsen naar uw website en content te delen. Mensen lezen meestal gewoon de recente tweets als ze eens tijd hebben.
- Google+ : Dit is het sociale zoeknetwerk van de zoekmachine van Google en dus van groot belang op vlak van SEO. Hier is het mogelijk om een Google+ profielfoto te gebruiken. Deze verschijnt dan bij links naar uw blog in de zoekresultaten. Zo valt uw link op en krijgt u meer bezoekers.
- LinkedIn: Dit medium is ideaal voor professionele en kwaliteitsvolle content. Het is dus zeker van belang dat u als bedrijf een pagina aanmaakt. U kunt hierbij dan ook deelnemen aan discussiegroepen en links delen.
Bekijk alvast even onze online sociale media pagina's via: Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, Youtube.
Wilt u zien of deze strategie u iets opgeleverd heeft?
Natuurlijk is het tof om te kunnen zien of deze strategie u iets heeft opgeleverd. Dit doet u aan de hand van Google Analytics, maar ook via de statistieken van het sociale mediakanaal zelf. Op die manier kunt u het bereik van uw posts, het aantal likes voor uw pagina en het aantal klikken op berichten bijhouden.
Heeft u hulp nodig bij het verbeteren van uw SEO-prestaties door sociale media?
Doe dan beroep op social media expert Publi4u! Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.