SEO copywriting: inhoud
Als een surfer via bijvoorbeeld Google opzoek gaat geeft hij een zoekopdracht in. Hij verwacht dan snel en gemakkelijk te vinden wat hij zoekt. Voor Google is het belangrijk om de surfer correct te bedienen, mocht dit niet meer het geval zijn zouden mensen steeds minder deze zoekmachine gebruiken. Vandaar dat de inhoud van uw webpagina getoetst wordt aan de zoekopdracht van de zoeker. Hoe relevant is de inhoud van uw webpagina voor de uitgevoerde zoekopdracht?
SEO copywriting: populariteit
Google meet de populariteit van uw webpagina aan de hand van het aantal linker dat er naar toe liggen van op andere websites. Hoe meer links er naar uw webpagina liggen, hoe hoger de populariteit van de webpagina. Het spreekt voor zich dat ook de page rank van de webpagina's waarvan de links afkomstig zijn een rol spelen. Hoe hoger de page rank, hoe meer deze zal bijdragen tot de populariteit van uw webpagina.
SEO copywriting: techniek
Kan Googlebot uw webpagina snel onderzoeken en wordt het gemakkelijk duidelijk gemaakt waarover de webpagina handelt. Hoe gemakkelijker u het Google maakt, hoe liever ze uw webpagina zal indexeren.
SEO copywriting: een trefwoord per pagina
Beperk u bij het schrijven van SEO teksten tot een trefwoordengroep (combinatie van verschillende trefwoorden) per pagina of een trefwoord per pagina. Vergeet niet dat zoekers via Google meestal een combinatie ingeven van verschillende trefwoorden als ze zoeken. Bijvoorbeeld "SEO copywriter Kortrijk" of "Professioneel SEO copywriting". Een webcopywriter heeft dus geen gemakkelijke job!
SEO copywriting: gebruik het trefwoord een aantal keer
Zorg er voor dat het trefwoord regelmatig in de tekst van uw webpagina voorkomt. Let op ook geen honderd keer want anders zal Google dit als spam aanzien. Gebruik eveneens synoniemen van het trefwoord waarvoor je probeert te scoren. Het klinkt logisch maar dat is het niet altijd: probeer ook zoveel mogelijk woorden te gebruiken in je SEO tekst die verband houden met het kernwoord.
SEO copywriting: positie van het trefwoord
Google analyseert uw webpagina volgens een wel uitgedachte structuur. Zorg er voor dat uw trefwoord voorkomt in die structuur:
- title tag: dit is de pagina titel die je in de head van de pagina opneemt
- alineatitels: h1, h2, h3, h4, h5, h6 in de HTML-code
- eerste alinea: deze dient te beschrijven waarover de pagina precies gaat, zorg hier dus voor een korte samenvatting met de kern van de pagina
- hyperlinks: dit kan naar eigen pagina's binnen de site zijn (interne linkbuilding) of naar pagina's van andere websites (externe linkbuilding)
- vet: tekst de belangrijkste woorden van de webpagina in het vetjes.
- URL: de pagina-url dient eveneens kernwoorden te bevatten. Dit gebeurt dikwijls via URL-rewriting.
SEO copywriting: juiste kernwoord
U dient te denken volgens de zoekers. Welk kernwoord zou een zoeker ingeven als hij op zoek gaat naar uw product of dienst. Ga dus na bij uw bestaande klanten of vrienden welke trefwoorden zij zouden gebruiken. Kijk even naar de pagina titels van de website van uw concurrenten. Aan de hand van uw webstatistieken of Google Analytics kan u nagaan met welke trefwoordengroep mensen op uw site terecht zijn gekomen.
SEO copywriting: specialist
Als u op zoek bent naar een webcopywriter die daarenboven de nodige know-how in huis heeft om uw website bovenaan in Google te plaatsen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Webdesigner #company#. Dit kan per telefoon via 056 32 32 01.