Internet marketing

Schrijf de perfecte SEO tekst

SEO zoekmachineoptimalisatie is hot!

Zoekmachineoptimalisatie of SEO wijst op het gratis gedeelte van de zoekmachine, nl. de organische zoekresultaten.

SEO moet beschouwd worden als basis van uw online marketingstrategie. Het zorgt ervoor dat uw website een sterke positie verwerft in deze organische zoekresultaten waardoor uw site onmiddellijk in het oog springt. Hierdoor kan u gemakkelijk website traffic genereren.

Enkele tips voor de perfecte SEO tekst

1   Bepaal de juiste zoekwoorden

Zoekwoorden zijn de woorden die mensen intikken in zoekmachines. Op basis van deze woorden bepaalt Google wie in de top 10 van haar zoekresultaten verschijnt en wie niet. Bij het schrijven van SEO teksten verwerkt u de belangrijke zoekwoorden strategisch in uw tekst, zodat de zoekmachine snel een signaal krijgt dat uw tekst gaat over het zoekwoord dat de surfer intikt.

Via Google AdWords keyword planner kan u de juiste zoekwoorden vinden.

2   Concentreer u op uw doelgroep

Uw tekst kan misschien wel gevonden zijn door Google, maar wanneer de surfer deze leest, is het mogelijk dat deze tekst niet beantwoord aan hun vragen. Denk dus niet altijd aan SEO maar concentreer u ook op uw doelgroep en de boodschap dat u hen wilt overbrengen.

Een hoge score op Google is één ding, bezoeker die een bepaalde actie op uw site ondernemen is een ander ding. Schrijf dus wervende tekst van minimaal 350 woorden.

3   Maak gebruik van copywrite technieken

Copywriters hanteren een aantal leuke technieken om hun teksten te doen scoren. Ze gebruiken overtuigende argumenten om lezers tot een bepaalde actie aan te sporen.

  • focus op voordelen en niet op specificaties
  • maak uw teksten social proof: laat klanten aan het woord over uw producten/diensten
  • benadruk uw unique selling point
  • ...

4   Tekst optimaliseren met zoekwoorden

TITEL
Zet uw zoekwoorden aan het begin van de titel zodat de zoekmachine direct begrijpt waarover de pagina gaat. Dankzij de CMS kan u deze titels zelf aanpassen en leuk maken voor de bezoeker. Deze titel mag niet te lang zijn want anders wordt deze door Google afgekapt

META DESCRIPTION
De meta-description of pagina-omschrijving duidt op de korte omschrijving die u aan uw pagina meegeeft. Google toont deze in haar zoekresultaten.

URL
Zoekwoorden integreert u best ook in de URL. Bovendien is het ook handig wanneer iemand die URL ergens plaatst dat u onmiddellijk kan lezen waarover het gaat.

INLEIDING
Maak in de inleiding meteen duidelijk waarover de pagina zal handelen. Daarom is het handig om reeds in de eerste tien zinnen van uw pagina de zoekwoorden te vermelden.

TUSSENKOPPEN
Tussenkoppen zijn voor zoekmachines nog belangrijker dan gewone tekst. Verwerk hier dan ook wat zoekwoorden in en maak ze op in verschillende niveaus (H1 tot H4 bijvoorbeeld).

ALT-TEKST
Bij afbeeldingen kan u een alternatieve omschrijving opgeven (= de alt-tekst). Deze verschijnt in de broncode van de pagina waardoor het handig is om hier ook uw zoekwoord(en) in te herhalen.

Tekst optimaliseren met zoekwoorden

5   Content promotie

Teksten opmaken en op uw website plaatsen is niet voldoende. Besteed ook voldoende aandacht aan het promoten van deze content op meerdere sociale netwerken zoals Facebook, Pinterest,...

Een copywriter nodig die uw webteksten optimaliseert?

Dan bent u bij ons aan het goede adres! Contacteer #company# vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Onze team van copywriters zal ervoor zorgen dat uw teksten zullen scoren!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01