Internet marketing

Rich snippets: opvallen in zoekresultaten van Google

Met of zonder rich snippets werken?

Meer bezoekers op uw website

De variatie aan zoekresultaten groeit elke dag, waardoor de kans steeds kleiner wordt dat de zoeker uw webpagina eruit kiest. Zoekresultaten met rich snippets vallen meer op tussen de andere zoekresultaten, met gevolg dat er meer mensen op de webpagina zullen klikken. Een webpagina die meer bezocht wordt, zal hoger komen te staan in zoekresultaten en zo kunnen nog meer mensen de webpagina ontdekken. Pagina's met rich snippets worden tot 30% meer bezocht. Dat is 30% meer verkeer, zonder extra nieuwe links, zonder extra nieuwe content, puur door een technische investering.

Rich snippets, iets voor u?

Rich snippets kan uw webpagina op verschillende manieren doen opvallen in de zoekresultaten. Waarop worden rich snippets nu zoal toegepast? Wij geven u enkele mogelijkheden:

Recensie

Interessant voor webpagina's waar een product of dienst wordt besproken. Bezoekers kunnen stemmen op de webpagina en het resultaat wordt getoond met sterren onder het zoekresultaat.

Evenement

Bedoelt om een naam, datum en locatie op te geven van een evenement. Handig voor website die hun kalender willen delen op een bepaalde webpagina.

 

Product

Een zeer interessante rich snippet waarmee je een overzicht krijgt van de producten op een webpagina. Zo kunt u de productomschrijving verrijken met extra informatie zoals met een recentie, productfoto, productcategorie.

 

Recept

Met deze rich snippet kunt u informatie over een gerecht of recept weergeven in de zoekresultaten. Naast een recensie kunt u ook de bereidingstijd en zelfs een afbeelding tonen.

 

Gebruikersprofiel

Goed voor wie op naam snel gevonden wil worden. Deze rich snippets worden hoofdzakelijk gebruikt voor social media en netwerk sites.

 

Video en afbeelding

Naast de uitleg van het zoekresultaat wordt een afbeelding of video weergegeven.
Afbeeldingen en video's zijn echt eyecatchers in de zoekresultaten, dit zijn dan ook de bekendste rich snippets.

 

Hoe rich snippets verkrijgen in uw zoekresultaten?

Een webmaster kan zijn gestructureerde HTML-inhoud markeren met microdata, microformats of met RDFa. Deze indelingen vereisen geen achtergrondkennis, een algemene kennis van HTML is al voldoende. Zodra de inhoud van de website gelabeld is, wordt deze door Google gedetecteerd. Het kan wel even duren voordat rich snippets in de zoekresultaten worden weergegeven.

Rich snippets toepassen op uw website en opvallen in Google?

Wenst u ook op te vallen in de zoekresultaten in Google en u te onderscheiden van uw concurrenten?  Contacteer dan vandaag webdesigner Publi4U voor een optimalisatie.  Dit kan door ons contactformulier in te vullen of door een telefoontje te plegen naar 056 32 32 01.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01