Brug
Een QR code kan gezien worden als een brug tussen offline en online marketing. Het is een ideale en resultaatgerichte tool om de in de boodschap geïnteresseerde consumenten direct naar een online website, filmpje, tekst enz. te trekken. Mensen die QR codes scannen zijn meestal high potentials. De stap naar conversie is dus sneller gemaakt.
Veelzijdig
Een Qr code is eigenlijk een virtuele kameleon. De inhoud van bijvoorbeeld een gelinkte mobiele pagina kunt u aanpassen terwijl de link hetzelfde blijft. De ene week kunt u promoties online zetten, terwijl u de andere week bijvoorbeeld een invulformulier op uw website plaatst. Zo kunt u snel en makkelijk met de combinatie van QR en mobiele websites inspelen op uw wensen of juist de wensen van uw doelgroep. Enkele voorbeelden van de veelzijdigheid van Qr codes zijn:
- Tekst tonen op het scherm
- Website bezoeken
- Direct een telefoonnummer bellen
- SMS verzenden
- E-mailbericht
- E-mailadres opslaan
- Contactgegevens delen
- Google Maps
- Wifi Login
- Social Media
- YouTube Video bekijken
Meetbaar
Het voordeel van een QR code is dat publiciteit via printmedia meetbaar wordt. Zo meet je bijvoorbeeld de impact van printadvertenties of van folders, door te kijken welke geprinte QR codes bezoekers hebben doorgestuurd naar de digitale uiting van uw marketingcampagne. Plaats een QR code met relevante informatie op uw offline communicatie en via een smartphone kan uw doelgroep direct worden doorgestuurd naar uw website met extra informatie, een productvideo of een andere digitale informatie die uw offline communicatie kracht bij zetten.
Goede analyse noodzakelijk
De gedachte achter een QR-code is te zorgen voor een eenvoudige en snelle schakeling tussen mediakanalen. Er zijn vele toepassingen van QR-codes te verzinnen: T-shirt, entreebewijs, magazine, brochure, bedrijfsauto, beursstand, visitekaartje, folder, relatiegeschenk enz. Om succesvol QR-codes in uw marketing te verwerken is het belangrijk om de doelgroep te begrijpen, heldere doelen te stellen en (meer)waarde te bieden. Wie is de doelgroep? Wat is het doel met QR-codes in uw marketingcampagnes en hoe zorgt u voor activiteit? Communicatiebureau Publi4U kan u hierbij perfect helpen en ervoor zorgen dat het gebruik van een QR code zijn doel niet mist. Het gebruik ervan is misschien eenvoudig, maar de achterliggende boodschap moet duidelijk zijn.
Ook effeciënt gebruik maken van QR codes?
U wenst mee te zijn met de laatste hype en zo uw concurrenten een stapje voor te blijven, integreer dan de QR code in uw communicatie. Doe beroep op communicatiebureau Publi4U en geef uw bedrijf een boost! Bel ons vandaag nog op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.