Internet marketing

Positie rapport

Wat is een positie rapport?

Op die manier kan u de resultaten van uw zoekmachine optimalisatie campagne opvolgen en uw website bijsturen waar nodig. Een positie rapport gaat na welke de positie is van relevante trefwoorden voor uw website. Voordat u een website begint te bouwen is het altijd interessant een lijst met trefwoorden op te stellen. Via handige tools, zoals de zoekwoorden software van Adwords van Google, kan u gemakkelijk opzoek gaan naar gelijkaardige trefwoorden of synoniemen.

Het is bijvoorbeeld niet omdat u een bepaald trefwoord gaat gebruiken om een product of dienst te zoeken, dat iedereen dit trefwoord intikt om te vinden wat hij of zij zoekt. U dient zich dus te stellen in de positie van de potentiële bezoeker.

Een voorbeeld: u verkoopt producten die helpen tegen slapeloosheid. U zou dus denken dat het kernwoord “slapeloosheid” zou moeten worden. Als u deze term intikt in Google zijn er ongeveer 236.000 websites terug te vinden die over dit onderwerp handelen. Een synoniem voor slapeloosheid is insomnia. Als u deze term intikt in Google zijn er ongeveer 21.200.000 website terug te vinden die over dit onderwerp handelen. Het zal dus moeilijker, maar ook rendabeler zijn om uw website te optimaliseren voor het woord insomnia.

Wat staat er in een positie rapport?

Een positie rapport geeft voor alle vooropgestelde termen van uw website duidelijkheid. Indien uw website reeds online staat is het ook nuttig een positie rapport op te maken. Zo gaat u na op welke positie uw website terug te vinden is in de SERPS (zoekmachine resultaten) voor een bepaald relevant trefwoord. Indien uw concurrent hoger gepositioneerd staat kan het een oplossing zijn om extra aandacht te besteden op uw website aan dit trefwoord. Zo kan u verder uw website optimaliseren en de positie van uw site versterken. Het is een must regelmatig een positie rapport op te maken.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01