De online nieuwsbrief
Met een sterke online nieuwsbrief promoot u uw bedrijf aan de hand van verschillende relevante artikels. U toont er uw kennis en expertise om zo klanten aan u te binden. Omdat u hen waardevolle informatie kunt bieden, schept u vertrouwen waardoor uw bedrijfsimago opgekrikt wordt.
Velen gaan er vanuit dat lezers van online nieuwsbrieven geïnteresseerd zijn in wat u te vertellen heeft omdat zij zich er toch voor hebben ingeschreven. Maar zo eenvoudig is het helemaal niet. E-mails vechten in een mailbox om geopend te worden. Indien u niet snel de aandacht grijpt, dan is het helaas een verloren zaak. Volg de tips hieronder en schenk voldoende aandacht aan uw nieuwsbriefinhoud!
Tips om een online nieuwsbrief catchy te maken
Bezint eer ge begint
Weet vooraf wat u de lezer wilt vertellen door in z'n hoofd te kruipen. Ga na wat hen bezighoudt en speel hierop handig in.
Niet alleen oog voor de inhoud is belangrijk, ook het design mag niet vergeten worden. Een onaantrekkelijk design zal helaas weinig effect hebben.
Keep it simple
Laat regelmatig van u horen via de nieuwsbrief (voorbeeld tweewekelijks of maandelijks) maar wordt geen spam king! Hoe vaak u de online brief stuurt, is veelal ook afhankelijk van hetgeen u te vertellen heeft. Indien het irrelevante zaken zijn, dan stuurt u beter helemaal niets en wacht u af tot u betere content tot de lezer kunt brengen.
Vertrouwen uitstralen is belangrijk
Vermeld duidelijk uw naam als afzender van de brief, want dit moet onmiddellijk vertrouwen inboezemen.
Zorg hiernaast ook voor een mogelijkheid tot opt-out, nl. uitschrijven voor de nieuwsbrief, zodat de lezer zich voor de nieuwsbrief kan uitschrijven wanneer hij maar wilt.
Hiërarchische opbouw van de online nieuwsbrief
Plaats de belangrijkste informatie steeds bovenaan want een scannende lezer (en zo is iedereen wanneer hij of zij online teksten leest) zal veelal na een inleiding of het bekijken van tussentitels bepalen of de tekst wel de moeite is om tijd aan te spenderen.
Een onderwerptitel die knalt
Gezien online lezers scannend te werk gaan, is het perfect mogelijk dat hun scannen stopt eens ze de titel van de nieuwsbrief hebben gelezen. Zorg er daarom voor dat u een knallende onderwerpregel heeft die de lezer motiveert om de nieuwsbrief te openen.
Ga niet voor een lange titel maar beperk u tot maximaal 40 à 50 tekens.
Op een wervende manier schrijven
Saaie teksten, daar heeft iedereen een broertje aan dood! Ga daarom voor prikkelende, korte, actieve, interactieve, scanbare teksten.
Zorg voor binding met de lezer
Uw lezers of klanten krijgen graag iets extra. Doe daarom af en toe een tijdelijke kortingsactie of wedstrijd.
Gerichte nieuwsbrieven sturen kan wonderen doen
Stem de inhoud van uw nieuwsbrief af op de doelgroep waartoe u zich richt. Op die manier zal u veel gemakkelijker gewenste resultaten halen want de nieuwsbrief is veel relevanter wanneer deze doelgroep specifiek is.
Hulp nodig bij het schrijven van online nieuwsbrieven?
Aarzel niet om communicatiespecialist #company# te contacteren via 056 32 32 01 of om het contactformulier in te vullen.