Een aantal vereisten om tot een goede website te komen
Consumenten komen vaak eerst in contact met uw bedrijf via uw website. Deze fungeert bijgevolg als een online visitekaartje voor uw bedrijf. Hierdoor is het enorm belangrijk om een goed en aantrekkelijk uitgebouwde website te hebben. Het merendeel van de consumenten zoekt online informatie op over producten en bedrijven. Ze doorzoeken websites en gaan na welk bedrijf nu het meest aan hun verwachtingen zal voldoen. Het is dus zeer belangrijk om een gebruiksvriendelijke website te hebben met een aantrekkelijke lay-out. Wanneer consumenten een website bezoeken die grafisch niet goed ineen zit, zullen zij eerder geneigd zijn de website te verlaten en op zoek te gaan naar andere bedrijven.
Hiernaast is het zeer interessant om uw website responsive te maken zodat deze op mobiele apparaten optimaal weergegeven wordt. Consumenten gebruiken steeds meer hun smartphones en tablets om informatie op te zoeken. Indien uw website niet responsive opgebouwd is, zal de gebruikservaring van de consument zeer laag zijn waardoor men een andere site zal willen opzoeken.
Een bedrijfswebsite heeft ook een sterke call-to-action nodig. Hiermee verlaagt u de drempel voor consumenten om contact op te nemen met u. Deze call-to-action dient op een zichtbare plaats te staan zodat consumenten weinig moeite moeten doen deze te vinden.
Online publiciteit: uw website als uithangsbord van uw bedrijf
Eenmaal uw website op punt staat én deze voldaan is aan de vereisten zoals hierboven vermeld, kunt u beginnen aan uw online publiciteit via allerlei kanalen. Eén van de meest gebruikte kanalen om online te adverteren is dat van sociale media.
Zeer veel consumenten zijn fervente sociale media gebruikers. Voor bedrijven is dit een uitgelezen kans om hun producten en diensten te promoten. Facebook geeft bedrijven de mogelijkheid om te adverteren op Facebook zelf. Consumenten kunnen dan op hun Facebook startpagina advertenties tegenkomen waardoor het bedrijf een grotere naamsbekendheid kan krijgen. Een sterke aanwezigheid van bedrijven op sociale media is hierbij een must!
Naast de sociale media kanalen kunnen bedrijven ook online publiciteit genereren via de zoekmachine Google. Met Google AdWords kan men in de zoekmachine advertenties plaatsen die gelinkt zijn aan zoekwoorden. Deze advertenties zullen bijgevolg verschijnen indien iemand de bijhorende zoekterm(en) in geeft. Door in Google te adverteren kunt u consumenten bereiken op het juiste moment. Naast sociale media en Google AdWords kan men ook online publiciteit creëren door middel van bannering. Dit zijn commerciële boodschappen die in standaardafmetingen op bepaalde plaatsen van websites van andere bedrijven geplaatst worden.
Online advertenties zullen leiden tot een grotere naamsbekendheid waardoor de kans sterk vergroot dat men heel wat nieuwe klanten zal aantrekken.
Uw online publiciteit optimaliseren?
Wilt u de online publiciteit van uw onderneming opdrijven en bijgevolg grotere naamsbekendheid creëren? Neem vrijblijvend contact op met ons via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. Wij helpen uw bedrijf graag verder in het doorgroeien tot een gevestigde waarde!