Trend 1: Mobiel surfen
Uit een IAB-dashboards studie van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat 1 op 4 Belgische gezinnen in het bezit is van een tablet en een derde beschikt over een smartphone. Belgische gezinnen gebruiken de tablet en smartphone om mobiel te surfen gedurende respectievelijk gemiddeld 34 en 23 minuten per dag. Dit onderzoek bewijst nog maar eens dat mobiel surfen een trend is waar u als bedrijf rekening mee moet houden. U kan hiervoor uw website voorzien van een responsive webdesign. Dit betekent dat uw website zich qua vorm automatisch aanpast aan het toestel waarmee het geopend wordt.
Trend 2: Sociale Media
Sociale media zijn al enkele jaren populair zowel bij particulieren als bij professionelen. De grote spelers zoals Facebook, Twitter en LinkedIn zullen steeds populair blijven, maar u moet ook rekening houden met nieuwe opkomers zoals Pinterest, Tumblr, Google+ en Instagram. Er zijn dus meerdere kanalen om een relatie aan te gaan met uw klant. Veel bedrijven hebben al een sociale media pagina, maar weinigen hebben een sociale media strategie. Het is belangrijk dat u vastlegt welke content geplaatst zal worden, wie dit zal beheren, welk budget zal vrijgemaakt worden, … Het is ook belangrijk om uw sociale media strategie te integreren in uw volledige marketingcampagne.
Trend 3: Content online plaatsen
Om de aandacht te trekken van consumenten moet uw volledige online marketingcampagne goede content bevatten. Goede content heeft een drietal kenmerken: call to action, relevantie en persoonlijkheid. Daarnaast moet u proberen zo visueel mogelijk te werken: afbeeldingen en video’s zijn zeer aantrekkelijk en vlug te bekijken.
Trend 4: Meten is weten
Tegenwoordig bestaan er allerhande tools om uw marketing- en sociale media activiteiten te meten, denk maar aan Google Analytics. Hier is de grootste tip: gebruik die tools! Uit deze resultaten kan u veel te weten komen over uw online marketing campagnes. Aan de hand van deze metingen kan u uw campagnes en budget positief bijstellen. Zo merkt u wat werkt en wat minder relevant is.
Trend 5: Less is more
Consumenten worden volgens marketingprofessor Philip Kotler per dag aan meer dan 5000 reclameprikkels blootgesteld. Het is als bedrijf dus moeilijk om in het oog te kunnen springen. Daarom raden sommige marketeers aan om juist de campagnes simpeler op te stellen. Kijk maar naar Apple en Google! Hou de termen eenvoud, minimalisme en helderheid in gedachten.
Uw marketingcampagne aanpassen aan de trends? Contacteer #company#!
U wilt een website die mobielvriendelijk is? U wilt uw bedrijf kenbaar maken op de sociale media? U wilt uw marketingresultaten opvolgen? Voor dit alles kan u terecht bij het Kortrijkse marketingbureau #company#. Contacteer ons op het nummer 056/32.32.01 of vul het contactformulier in.