Analyseer
Uiteraard, veel bezoekers op uw website is plezant. Maar natuurlijk wilt u meer dan enkel maar passanten. Zoals iedere goede ondernemer, wilt u consumenten die zorgen voor opdrachten of die uw producten kopen. Daarom is het heel belangrijk om uw doelgroep te bepalen. Wat doen ze? Welke media gebruiken ze? Wanneer u een duidelijker beeld heeft van uw doelgroep, kunt u ze bewust gaan opzoeken en naar uw site "lokken". Leg daarnaast ook vooraf uw doelstellingen vast en meet het resultaat aan de hand van webstatistieken. Als u niet weet wat u nastreeft, weet u ook niet wanneer u succesvol bent. Door regelmatige analyse krijgt u ook een goed zicht op wat werkt en wat niet werkt.
Maak je website gebruiksvriendelijk
Iedereen houdt ervan om zich op hun gemak te voelen. Denk maar even waar u het liefst eet? In een sfeervol restaurant of in een onhygiënisch en slordig eethuisje. Het eten kan dan nog even lekker zijn, maar iedereen zal opteren voor de eerste keuze. Uw website werkt op dezelfde manier. Ga even na of uw website wel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk is ingedeeld. Besteed met andere woorden voldoende aandacht aan uw site zodat de bezoekers er zich op hun gemak voelen en terugkeren. De consument houdt er niet van om te lang te moeten nadenken of zoeken naar iets.
Laat u overal zien
Neem nu bijvoorbeeld uw é-mails. Maak een automatische handtekening aan met daarin uw website, twitter-account, facebookpagina enz. Onthou goed dat ieder contactmoment een uitgelezen kans zou moeten zijn om uw website onder de aandacht te brengen. Hetzelfde kunt u doen op uw briefpapier, op uw folders, visitekaartjes enz.
Gebruik sociale media
Zorg ervoor dat uw website is gelinkt aan sociale media en omgekeerd. Maak op uw website bijvoorbeeld gebruik van "sociale media buttons", deel uw updates en probeer een sociaal netwerk op te bouwen. Reageer bijvoorbeeld ook op groepsdiscussies zodat men nieuwsgierig wordt naar uw activiteit. De mogelijkheden op sociale media gebied zijn eindeloos, maak er dan ook gebruik van. Ook video is sterk aan het opkomen, terwijl de concurrentie nog klein is. Hier liggen de kansen om u te onderscheiden. Met een eenvoudige camera kunt u bijvoorbeeld tutorials filmen en die posten op uw site en sociale media zoals YouTube. Let er wel op: zoekmachines kunnen de inhoud van een filmpje niet lezen. Aandacht besteden aan de titel en de omschrijving is hier dus de boodschap.
Ook de juiste bezoekers naar uw site trekken?
Gericht bezoekers naar uw site lokken is een kunst op zich. Daarom is een nagenoeg perfect overzichtelijke website onontbeerlijk. Hebben we uw aandacht reeds met deze tips? Wel, communicatiebureau Publi4U uit Kortrijk heeft nog veel meer in zijn mars! Wij helpen u bij het bouwen van uw website en zorgen ervoor dat deze optimaal scoort in zoekmachines en bovendien de juiste doelgroep aantrekt. Contacteer ons vandaag nog op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.