Vandaag de dag vinden we in de samenleving twee marketingtypes terug, online en offline. Een succesvolle combinatie van beide zal uw boodschap versterken en zorgen voor herkenning bij uw doelpubliek!
Binnen elk marketingtype vindt u verschillende handige marketingtools terug.
Online marketing
Een professionele website
Een professionele en aantrekkelijke website is de basis voor een succesvolle communicatie. Tegenwoordig zoekt de consument eerst online informatie op over producten en diensten. Uw onderneming mag hier dus zeker niet ontbreken!
Sociale media kanalen
De laatste jaren zijn sociale media de norm geworden. Vele bedrijven hebben op deze nieuwe media kanalen hun eigen stekje waar ze snel kunnen communiceren met hun fans en volgers. Het leuke voordeel aan deze sociale media is dat het in een mum van tijd heel wat mensen bereikt waardoor uw naamsbekendheid steeds groter wordt.
E-mailmarketing
De discussie of e-mailmarketing dood of springlevend is laaide even op, maar de conclusie is duidelijk: e-mailmarketing is nog steeds een krachtige tool om mensen terug te laten komen naar uw website! Via een aantrekkelijke nieuwsbrief kan u persoonlijk en gericht consumenten aanspreken.
Online video
Online video kende de laatste jaren een enorme groei. En terecht ook want dankzij online video wordt de kern van uw boodschap krachtig overgebracht! Via zo'n video kan u uw bedrijf, producten, diensten of klanten extra in de kijker zetten!
Content marketing
'Content is king', een leuze die de laatste jaren weergalmt op de gangen van marketingbureaus. Deze marketingtool houdt in dat consumenten er van houden gevoed te worden met informatie die hen interesseert. Een goede content marketing zal er voor zorgen dat mensen geïnteresseerd zijn waardoor de stap veel kleiner is om hen om te toveren tot klant. Let wel op dat deze content niet naar zelfpromotie neigt, want dan slaat u de bal volledig mis!
Online adverteren
Naast het klassieke adverteren kwam de laatste jaren de online variant tevoorschijn. Via het adverteerprogramma Google AdWords, kan u gericht advertenties laten verschijnen bij de zoekresultaten. Hierdoor springt uw website onmiddellijk in het oog van de surfer en bereikt u hem op het moment dat hij op zoek is naar hetgeen u aanbiedt.
Ook via sociale media kan u tegenwoordig advertenties weergeven. Denk maar aan de Facebook-advertenties en die van LinkedIn.
Offline marketing
Er bestaan zeer veel tools om offline aan marketing te doen. Hieronder focussen we ons op een aantal van hen.
Visitekaartjes
Visitekaartjes bestaan al zeer lang! Deze offline marketingtool is zeer handig om uw persoonlijke contactgegevens mee te geven met klanten of potentiële klanten. Ze kunnen dit kaartje bewaren in hun portefeuille waardoor ze uw contactgegevens steeds bij de hand hebben.
Flyer, brochure of magazine
In flyers, brochures of magazines kan u heel wat informatie over uw bedrijf en haar producten kwijt. Het zijn nog steeds effectieve manieren om de consument te bereiken. Wanneer deze professioneel ontworpen zijn, zullen veel consumenten deze zorgvuldig bewaren waardoor ze steeds uw contactgegevens in de buurt hebben.
Auto-belettering
Een auto die beletterd is, is een rijdend reclamebord! Hierdoor kan u uw onderneming extra promoten in het straatbeeld.
Roll-up banner en spandoek
Een roll-up banner is een leuke manier om bijvoorbeeld uw bedrijf of tijdelijk een campagne te promoten. Dankzij een handige draagtas kan u deze overal meenemen en eenvoudig opzetten.
Een spandoek aan een gevel of in de voortuin, allebei hebben ze tot doel om de nieuwsgierigheid op te wekken en om het bedrijfsimago uit te stralen.
Uw bedrijf heeft baat bij een effectieve marketing?
Effectief communiceren met uw doelgroep via de juiste kanalen, daar draait het om! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. We helpen u zeer graag verder!