Een prospect omzetten naar een effectieve klant
Voor ieder bedrijf blijft het een uitdaging om de prospect ,die interesse toont, om te zetten in een effectieve klant. Lead generation is dan ook een win-win voor beide partijen zowel voor de koper als voor de verkoper. Een koper kan informatie vragen bij meerdere bedrijven die hetzelfde aanbod hebben. En de verkoper krijgt de kans om informatie te geven aan iemand die hem de toestemming ervoor gegeven heeft.
Lead generation, de marketingterm
Lead generation is een Engelstalige marketingterm waar het creëren van interesse en Leads centraal staat. Dit kunt u online of offline. Offline lead generation vindt je vaak bij de traditionele marketingtechnieken zoals koude prospectie, direct mailing, adverteren, seminaries, workshops enz.
Online lead generation is een hedendaagse term waarbij uw website centraal staat en een volwaardig verkoopskanaal wordt in het communicatiebeleid.
Enkele voorbeelden van hoe je online Leads kunnen teweegbrengen:
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Google Adwords (SEA)
- E-mailmarketing
- Online formulieren
CRM en Lead generation
Lead genereren is één ding, maar de leads opvolgen totdat ze klant geworden zijn is iets anders. Vandaar is het aangewezen om met een CRM-systeem te werken die het toelaat om ook de voorkeuren, opmerkingen enz.. bij te houden. CRM staat trouwens voor Customer Relationship Management.
Uw website omtoveren tot een lead generation marketingtool
Publi4U is gespecialiseerd in internet marketing. Wij bouwen websites met als doel leads te genereren. Het mooiste bewijs dat we goed zijn in ons vak is het feit dat u deze tekst aan het lezen bent. Wenst u ook een website die een echte marketingtool wordt, bel ons dan via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.