Analyse van uw huidige website
U beschikt reeds over een website en zou deze willen optimaliseren naar zoekmachines toe. Er dient eerst een analyse te gebeuren om na te gaan of deze voldoet aan een aantal technische vereisten. Na de aanpassingen kan een verdere zoekmachine optimalisatie voort gezet worden.
Welke kernwoorden gebruiken?
Een van de moeilijkste doch cruciale fases binnen het proces van zoekmachine optimalisatie is het bepalen van de te gebruiken kernwoorden, ook wel keywords genoemd.
U dient zich in te leven in de huid van een surfer die op zoek gaat naar uw product of dienst. Welke woorden zal hij in een zoekmachine ingeven?
Deze kernwoorden verwerkt u het best in de teksten van uw site. Gebruik eveneens synoniemen van deze kernwoorden in uw teksten.
Linkbuilding
Linkbuilding wordt onderverdeeld in interne linkbuilding en externe linkbuilding.
Interne linkbuilding bestaat er in om binnen uw website links te leggen naar de verschillende webpagina’s onderling.
Externe linkbuilding bestaat er in om links van op andere websites te leggen naar uw website.
Externe linkbuilding is het moeilijkste onderdeel en eveneens het meest essentiële om goed te scoren in zoekmachines. Bij externe linkbuilding ben je afhankelijk van de goodwill van andere website eigenaars. Daarbij komt nog dat de ene link niet dezelfde waarde heeft tegenover de andere.
Webstatistieken vertellen ons het geheim
Webstatistieken geven ons een beeld van waar onze bezoekers komen, via welke andere site ze hebben doorgeklikt, welke trefwoorden werden ingegeven in welke zoekmachine, wat de meest bekeken pagina’s van mijn website zijn, hoe lang bezoekers gemiddeld blijven rondkijken,…