Daarom geven wij u alvast enkele tips mee om hoog te scoren in Google zoekresultaten:
Publiceer regelmatig nieuwe content op uw website
Hoe vaak u nieuwsfeiten op uw bedrijfswebsite plaatst hangt natuurlijk af van het soort bedrijf. De website van een krant bijvoorbeeld zal dagelijks meerdere nieuwsfeiten online plaatsen. Maar een bedrijf zoals een restaurant zal maar elke maand hun maandmenu of eventuele andere zaken zoals de openingsuren aanpassen.
Als u een bedrijf bent die graag nieuwe informatie verleent aan zijn klanten kan u een rubriek met blogteksten aanmaken op uw website waar u telkens relevante teksten plaatst. Als klanten dan op zoek zijn naar informatie relevant aan uw werkgebied zal google de meest recente pagina’s tonen, dat is wat men QDF (Queries that Deserve Freshness) zoekopdrachten noemt.
Bij het zien van de titel van uw webtekst zullen uw prospecten verder lezen of afhaken, daarom is een duidelijke titel van groot belang. Zorg ervoor dat uw titel de nieuwsgierigheid van uw lezers prikkelt of aanzet tot interactie.
Gebruik relevante keywords
Wanneer u de teksten voor uw website opmaakt, hou er dan rekening mee om enkele relevante keywords in uw tekst op te maken. Denk goed na over deze keywords/zoekwoorden want deze zijn belangrijk wanneer uw klanten zoekwoorden in Google ingegeven. Een handig instrument om vooraf een zoekwoordonderzoek te doen is de Google keyword tool. Dit kan handig zijn wanneer je twijfelt tussen 2 zoekwoordcombinaties. Via deze tool kan je vaststellen welke combinaties maandelijks het meest gezocht wordt op Google.
Maak gebruik van backlinks
Als eigenaar van een website is het mogelijk om hyperlinks te plaatsen naar andere websites, zo ontstaat er een soort van ruilhandel die men backlinks noemt. Let wel, plaats enkel links van websites die iets te maken hebben met uw bedrijf of de omgeving van uw bedrijf. Anders hebben deze links geen enkele toegevoegde waarde aan uw website.
Het is dus belangrijk dat je website interessante informatie bevat, dat zorgt er voor dat andere websites een link naar uw website willen plaatsen.
Doordat andere bedrijven uw domeinnaam op hun website plaatsen komt dit ook ten goede bij de zoekresultaten op Google. Uw website zal dan ook interessant bevonden worden door het scoresysteem PageRank. Zo zal uw bedrijf omhoogklimmen bij de zoekresultaten.
CMS website
Uw website zelf aanpassen door teksten en dergelijke te plaatsen kan je natuurlijk enkel doen indien u beschikt over website met een Content Management System (CMS).
RSS (Really Simple Syndication of eenvoudige gelijktijdige publicatie)
Indien u op uw website vaak nieuwsfeiten of blogs online plaatst is het gebruik van RSS ook aangeraden. Deze blogs of fora zoals bijvoorbeeld een WordPress blogbericht worden meestal bijgehouden met speciaal ontwikkelde publicatiesoftware.
Met RSS worden uw bezoekers op de hoogte gehouden van updates op uw bedrijfswebsite zonder dat ze telkens naar uw bedrijfswebsite surfen.
Sociale Media
Als laatste puntje, Sociale Media. Vergeet zeker niet na te denken of uw bedrijf ook geschikt is om een Sociale Media pagina aan te maken. Niet enkel zoekmachines zoals Google regelen tegenwoordig de trafiek op het internet. Op Facebook bijvoorbeeld worden dagelijks ervaringen, nieuws en links gedeeld.