Online succes dankzij zoekmachine optimalisatie
Uw bedrijfswebsite speelt een cruciale rol in het doelgericht bereiken en aantrekken van de gewenste doelgroep. Hierdoor is het van wezenlijk belang om uw website optimaal vindbaar en zichtbaar te maken in zoekmachines als Google, Yahoo en Bing. Dankzij zoekmachine optimalisatie of SEO kan u dit waarmaken.
Investeren in de ontwikkeling van een website is dus zeker niet voldoende. Wanneer uw doelgroep slecht bereikt wordt, dan zullen uw investeringen weinig tot geen rendement opleveren. U dient bijgevolg aandacht te besteden aan de SEO (Search Engine Optimization) van de site.
Optimalisatie via kwalitatieve webteksten
Het schrijven van kwalitatieve webteksten behoort tot één van de belangrijkste onderdelen van Google zoekmachine optimalisatie. Toch is dit niet zo eenvoudig als het lijkt enerzijds omdat u rekening moet houden met de richtlijnen van de zoekmachine, anderzijds omdat u ook de lezer moet weten te boeien. Door overtuigende en relevante teksten te schrijven kan u voldoen aan de informatiebehoefte van uw doelgroep. Ook zoekmachines houden van relevante teksten, dus hier zit u al goed om hoog te scoren.
Maar relevante teksten zijn niet voldoende. Er bestaan allerlei tips om uw webpagina's hoog te laten ranken in Google zoals het regelmatig gebruiken van de zoekterm waarop u wilt gevonden worden. Hieronder alvast enkele tips die u vast en zeker kunnen helpen bij het schrijven van webteksten.
Optimaliseer titels
Webteksten zijn opgebouwd uit een hoofdtitel en veelal subtitels. Probeer in deze titels uw belangrijkste zoekwoorden te vermelden. Niet alleen de lezer scant de tekst af aan de hand van titels, ook zoekmachines doen dit om snel te weten waarover de daaropvolgende tekst handelt.
Extra tip: probeer uw zoekwoord zo vooraan mogelijk in de titel te plaatsen.
Gebruik een goede omschrijving
De meta omschrijving van uw pagina is datgene wat je onder de paginatitel ziet in de zoekresultaten. Zorg er daarom voor dat deze omschrijving voldoende interessant is zodat mensen geneigd te zijn om door te klikken.
Zorg er wel voor dat elke pagina-omschrijving uniek is en deze niet langer dan 150 à 160 karakters telt. Vermeld hiernaast ook minstens één keyword.
Opmaak van uw tekst
Werk steeds met tussentitels die de volgende alinea samenvatten. Let wel op dat de alinea's niet te lang zijn.
Zet belangrijke woorden vet- of schuingedrukt en kies voor bullet points bij opsommingen.
Indien u een afbeelding in uw tekst verwerkt, zorgt u er best voor dat de bestandsnaam van de afbeelding veelzeggend is (vb. voetbalveld.jpg in plaats van DCIM01256.jpg). Naast een zinnige bestandsnaam geeft u uw beeldmateriaal best ook een alt-tag mee. Deze alternatieve tekst komt in beeld als een afbeelding niet kan geladen worden of als u met uw muispijl op de afbeelding staat.
Keywords, keywords, keywords,...
Keywords zijn het belangrijkste om uw tekst rond te bouwen. Ga vooraf goed na welke keywords relevant zijn voor uw bedrijf. Op welke zoektermen wil u in zoekmachines gevonden worden? Eens deze bepaald zijn, kan u ze gebruiken in uw teksten en deze verwerken op strategische plaatsen zoals in de titels.
Ankerteksten
Indien u in uw teksten een link wilt plaatsen, dan zorgt u er best voor dat ook uw belangrijkste keyword daarin verwerkt zit. Met de ankertekst 'Klik hier' weet Google totaal niet waarnaar de link zal verwijzen en waarover het zal gaan. Doe dit dan ook niet! Noem de link dan in de plaats 'SEO copywriting tips'.
SEO copywriting voor een hoge positie
Een effectieve SEO resulteert in het verkrijgen van een hoge positie in de organische zoekresultaten. Een hoge positie zorgt voor extra zichtbaarheid waardoor surfers sneller zullen doorklikken naar uw site. Hulp nodig om aan de hand van copywriting een goede SEO strategie te hanteren? Aarzel niet om ons team te contacteren via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.