Ondersteboven van de onderwerpregel
De onderwerpregel is de beslissende factor: zal ik de e-mail lezen of niet? Het is essentieel dat de onderwerpregel de consument overtuigt om de e-mail te lezen. Wees ook consistent. Ga dus in uw e-mail verder op het onderwerp in de titel. Als u over iets volledig anders begint, is de lezer teleurgesteld. Dit is namelijk niet wat hij verwachtte van uw e-mail.
Klaar als een klontje
Gebruik klare taal in uw e-mailing. Zorg dat het onmiddellijk duidelijk is wat u bedoelt in de onderwerpregel. Hierboven schreven we dat het belangrijk is dat een onderwerpregel de lezer overtuigt om de e-mail te openen. Dat kan bijvoorbeeld door een zin te kiezen die de lezer nieuwsgierig maakt. Zorg er dan wel voor dat u niet te vaag bent: duidelijke taal is belangrijk.
Ook in de rest van de e-mailing moet u uw boodschap helder overbrengen. Beschrijf duidelijk de voordelen van uw product of dienst. Maak ook uw call-to-action duidelijk. Als de lezer exact weet wat hij moet doen om tot actie over te gaan, zal hij dit sneller doen.
Focus op de klant
Zorg ervoor dat de focus in uw e-mailing niet op u, maar op de klant ligt. Het is niet belangrijk om te zeggen wat u allemaal kunt en hoe u het allemaal doet. Wat telt is wat de klant eraan heeft: what's in it for me?
Spreek de klant dus aan. Gebruik 'je' of 'u' om dit te doen. Het kan wel voorkomen dat u 'we' of 'ons' gebruikt, maar het aantal keer dat u 'je' of 'u' gebruikt moet veel hoger zijn dan het aantal keer dat u 'we' of 'ons' gebruikt.
Niet de features, maar de benefits
Focus in uw e-mailing op de voordelen van uw product, niet op de eigenschappen. Als u focust op de eigenschappen van uw product, dan weet de consument alles over het product, maar weet hij nog niet wat hij ermee moet aanvangen. Leg dus duidelijk uit waarom het product een meerwaarde biedt voor de consument.
Zorg voor actie
Zorg dat er actie in uw tekst zit. Gebruik actieve werkwoorden en vermijd passieve constructies. Vermijd het werkwoord kunnen, dit is niet overtuigend genoeg voor de consument. Zeg dus niet dat u auto's kunt repareren, maar dat u auto's repareert.
Actieve taal zorgt niet enkel voor meer dynamiek in uw tekst, maar zet de consument ook aan tot kopen. Gebruik dus zeker zinnen als 'bestel nu', 'contacteer ons' en 'lees meer'.
Wilt u ook knallen met uw e-mailings?
Heeft uw bedrijf behoefte aan sterke e-mailings? Dan helpt communicatiebureau #company# u uit de nood! Contacteer ons vrijblijvend op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.