Welke soorten content zijn er?
Blog
Een blog is hét medium om mensen naar uw website te leiden. Door te kiezen voor relevante onderwerpen en de juiste kernwoorden komt u hoger in de Google zoekresultaten terecht. Bovendien genereert een blog ook veel leads. Door een call-to-action aan het einde van uw blog te schrijven, spoort u de mensen namelijk aan om actie te ondernemen.
Met een blog zorgt u ook voor meer autoriteit. U toont de mensen namelijk dat u weet wat er zich afspeelt in uw sector. Een blog is ook ideaal om meer volgers op uw sociale media te krijgen: plaats telkens de link naar de blog op uw sociale media. Zo gaan ze uw pagina volgen om steeds op de hoogte te zijn wanneer u een nieuwe blog geschreven hebt.
Foto
Foto's posten is altijd een goede zet. Ze trekken namelijk sneller de aandacht in de newsfeed van sociale media. Bovendien zien mensen graag foto's. U zal er meer reactie op krijgen en de kans dat foto's gedeeld worden is ook groter.
Neem bijvoorbeeld foto's van uw medewerkers: zo ziet de consument hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Bovendien heeft de consument dan het gevoel dat hij met mensen omgaat, niet met een fabriek. Een ander idee is om te tonen hoe u zelf uw producten gebruikt. Zo inspireert u uw klanten om zelf ook zulke foto's te posten.
Video
Video's zijn ideaal het ideale medium om uw klanten hulp te bieden. Maak bijvoorbeeld een instructievideo over hoe ze het best uw product gebruiken. Het is ook nuttig om vragen die uw klanten vaak stellen te beantwoorden via een video. Net als met foto's kunt u de consument met een video een blik achter de schermen gunnen. Toon bijvoorbeeld hoe een doorsnee dag bij uw bedrijf eruit ziet.
Infographic
Infographics trekken de aandacht. Meestal zijn ze kleurrijk en ontworpen met oog voor design. Op deze manier maakt u moeilijk te verteren informatie toegankelijk. Grafieken en cijfers over trends in uw sector zijn vaak niet aantrekkelijk voor de consument, alhoewel ze wel belangrijk zijn om de consument te overtuigen. Als u ze in dit formaat overbrengt, krijgen ze gegarandeerd meer aandacht.
Ebook en whitepaper
Ebooks en whitepapers worden ingezet om de consument te begeleiden bij het aankoopproces. Alhoewel ze tot doel hebben de consument te overtuigen om voor u te kiezen, maakt u ze best niet te commercieel. Een ebook en een whitepaper zijn niet volledig hetzelfde: waar een whitepaper een puur informatief instrument is, wordt er bij een ebook toch aandacht besteed aan de layout.
User content
Maak gebruik van de content die uw klanten voor u maken. Filmpjes van hoe ze het product gebruiken, foto's met het product of tips voor andere klanten: ze zijn essentieel in uw contentstrategie. De consument is namelijk eerder geneigd om de mening van andere consumenten te geloven dan om de boodschap van uw promoties te geloven.
Uw klanten gaan niet altijd vanzelf content gaan creëren om uw product te promoten. Spoor hen dus aan om dat te doen. Organiseer bijvoorbeeld een wedstrijd op uw sociale media waarin ze hun eigen filmpjes moeten doorsturen of vraag hen welke van uw producten hun favoriet is en waarom. U krijgt er ongetwijfeld reactie op.
Wilt u ook een sterke contentstrategie?
Schakel dan internet marketingbureau #company# in! Wij staan u bij in de ontwikkeling van een krachtige contentstrategie. Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!