Waarom is de combinatie belangrijk?
Offline en online marketing hebben hetzelfde doel: nieuwe klanten lokken. Wanneer u zich enkel focust op één van de twee, mist u ongetwijfeld een groot deel van uw doelgroep. Het is dus enorm belangrijk om beide in te zetten.
Hoe combineert u de twee?
Gedrukte media
Flyers zijn ideaal om voor naamsbekendheid en extra klanten te zorgen. Alhoewel ze vaak een kleinere respons opleveren dan online media, zorgen ze ook voor een groot bereik.
Business cards of visitekaartjes zijn ook handige tools om het contact te vergemakkelijk tussen u en de klant of de prospect. Wanneer u mensen in levende lijve ontmoet, geeft u hen uw business card mee. Zo herinneren ze zich u en hebben ze onmiddellijk ook uw contactgegevens. Daarnaast zijn ook brochures interessant. Die geven namelijk een overzicht van uw producten en diensten. Een bedrijfsmagazine is ook handig: u kunt er bijvoorbeeld nieuws over uw sector en testimonials van klanten in plaatsen.
Zorg ervoor dat uw gedrukte media van hoge kwaliteit zijn; zo percipieert de klant de kwaliteit van uw product of dienst. Verwijs op uw offline media naar uw online media zoals uw website en uw sociale media. De klant wordt dan via uw offline media naar uw website gestuurd, waar men heel vaak de aankoopbeslissing maakt.
Plaats ook een QR-code op uw gedrukte media. Wanneer mensen deze scannen, worden ze ook naar uw website gestuurd. Zo creëert u een tweede manier om mensen naar uw website te lokken.
Advertenties
De klassieke manieren om te adverteren, zoals reclamespots op televisie en radio, zijn nog steeds effectief. Ook gedrukte advertenties in kranten en tijdschriften blijken nog altijd hun nut te bewijzen. Net zoals op uw flyers, plaatst u hier best een link naar uw website en eventueel een verwijzing naar uw sociale media.
Nieuwe technieken zoals de QR-Code en Layar zijn ook nuttig en bovendien leuk voor de consument! Met Layar plaatst u een extra laag met digitale codes over uw advertentie. Wanneer de klant deze dan scant met de Layar-app, zien ze extra geluiden, foto's of video's. Vergeet ook zeker de hashtag niet! Plaats een gepersonaliseerde hashtag bij uw advertentie, zodat mensen kunnen tweeten over uw product.
Foursquare
Maak een locatie aan op Foursquare zodat klanten kunnen inchecken wanneer ze u bezoeken. Belangrijk is dat u dan op uw fysieke locatie vermeldt dat u aanwezig bent op Foursquare. Zo lokt u opnieuw klanten naar uw online media via offline technieken. Geef uw klant iets extra ter bedanking wanneer ze inchecken, zoals een korting. De motivatie om in te checken is dan groter.
Wees consistent!
Zorg ervoor dat uw marketing consistent is: behoud dezelfde lijn doorheen al uw communicatie, zowel online als offline. Gebruik dus steeds dezelfde huisstijl en hetzelfde logo. Zo raakt de klant niet verward. Pas ook altijd dezelfde 'tone of voice' toe. Spreek uw klanten steeds op dezelfde manier aan, zowel online als offline. Kies bijvoorbeeld niet voor een informele aanpak online en een formele aanpak offline.
Ook een graantje meepikken van dit succes?
Wilt u ook meer succes door online en offline marketing te combineren? Contacteer dan online marketing specialist #company# op 056 32 32 01 of vul het contactformulier. Wij helpen u op weg!