Online communiceren is een must
Het merendeel van de consumenten raadpleegt zeer vaak het internet. Niet alleen voor amusement, ook om informatie op te zoeken over bepaalde producten en bedrijven. Men wil zich zo goed mogelijk over iets informeren vooraleer men een keuze maakt.
Een sterke online communicatie (of digitale communicatie) via o.a. een eigen bedrijfssite en eigen sociale media verhoogt de geloofwaardigheid van uw onderneming. Wanneer u bijvoorbeeld op zoek bent naar een keukenkast en u komt op een bedrijfswebsite terecht die onprofessioneel en onaantrekkelijk is, dan is de keuze al snel gemaakt om net niet voor dat bedrijf te kiezen. Uw eerste indruk was negatief.
Online communicatie of e-communicatie biedt u heel wat voordelen:
- bereiken van nieuwe klanten (het internet is een poel vol consumenten)
- communicatie in een mum van tijd zichtbaar voor de hele wereld
- snel en goedkoop
- online communicatie kan interactief zijn (cfr. sociale media)
- vergroten van naamsbekendheid
- reputatiemanagement
Online strategie als basis voor deze online communicatie
Strategie is het bepalen van uw koers: waar wilt u heen? Wat wilt u vertellen? Wie wilt u bereiken? Hoe zorgt u voor website traffic? Aangezien je maar één kans krijgt om ook online een eerste indruk te maken, is het van groot belang dat u goed nadenkt over deze strategie.
Zonder online strategie zal u geen duidelijke resultaten verkrijgen!
Versterk uw online communicatie en marketing!
Online communicatie dient integraal deel uit te maken van uw marketingaanpak! Contacteer communicatiespecialist via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.