Wat is Google AdWords
Google AdWords is een online marketinginstrument waarbij advertenties gekoppeld worden aan zoekwoorden. Via deze manier van adverteren kunt u zich richten op mensen die specifiek op zoek zijn naar producten en/of diensten die u ook aanbiedt. Uw advertentie verschijnt bovenaan, onderaan of rechts van de zoekresultaten.
Sterke advertenties krijgen van Google een hogere positie op de zoekpagina. Bovendien gebeurt dit meestal aan lagere kosten.
Voordelen van Google Adwords
Lokale of regionale dichtheid
U kan de advertenties zo opstellen dat ze alleen worden weergegeven bij surfers die in een bepaalde regio zoeken.
Mensen bereiken op het juiste moment
U bepaalt waar de advertentie op het scherm komt te staan, op welke websites en aan welke zoekwoorden ze gekoppeld is. U heeft met andere woorden een grote controle over uw advertentieplaatsing.
Zelf uw budget beheren
U heeft ook controle over uw budget. Door het CPC-systeem (kosten per klik) betaalt u alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt. U bepaalt zelf wat u wilt uitgeven. Bovendien kunt u een reclamebudget per dag instellen.
Direct impact meten van uw advertenties
Vanaf het moment dat uw Google AdWords-campagne online staat, kunt u de onmiddellijke impact meten via Google Analytics. In een mum van tijd ontdekt u hoe uw advertentie presteert, hoeveel nieuwe klanten via de advertentie contact leggen met uw bedrijf, waar ze vandaan komen,...
Beginnen aan een Google AdWords-campagne?
Heeft u de kriebels te pakken om gretig gebruik te maken van dit sterk online marketinginstrument? Wij kunnen u hierbij helpen! Neem contact op met 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.