Potentiële klanten aantrekken via Google Adwords
Heel wat mensen gebruiken het internet om zich te informeren over bepaalde producten en diensten. In 95 % van de gevallen wordt hiervoor Google gehanteerd, waardoor uw zichtbaarheid binnen het netwerk van Google enorm belangrijk is. Hoe meer zichtbaar u hierbinnen bent, hoe groter de kans dat internetgebruikers op zoek naar informatie uw advertentie opmerken. Google advertenties zijn gekoppeld aan zoekwoorden of zoekwoordcombinaties. Advertenties verschijnen naast, onder of boven de organische zoekresulaten. Uw potentiële klant is slechts één klik verwijderd van uw website.
Alleen Google Adwords zijn niet voldoende om een hogere omzet te verkrijgen. U trekt er wel een hoop bezoekers mee, maar uw website zelf zal er uiteindelijk moeten voor zorgen dat de bezoeker overgaat tot aankoop.
Bekijk video over Google Adwords
Positie van uw advertentie in Google Adwords
De positie van uw advertentie hangt af van twee factoren, nl. het budget die u bereid bent te betalen voor een klik op uw advertentie (CPC) en de kwaliteitsscore ervan. Deze kwaliteitsscore is een meeteenheid voor de relevantie en nuttigheid van uw zoekwoord, advertentietekst en landingspagina voor datgene wat de internetgebruiker zoekt.
Zelfs wanneer uw concurrenten hoger bieden, kunt u nog steeds een hogere positie behalen tegen een lagere prijs door gebruik te maken van sterk relevante zoekwoorden en advertenties. Dus hoe hoger uw kwaliteitsscore, hoe minder kosten u hoeft te maken met uw CPC (Cost Per Click).
Voordelen van Google Adwords
Deze zoekmachine-advertenties onderscheiden zich op een aantal vlakken van andere reclamevormen.
Lokale of regionale doelgerichtheid
U kan de advertenties zo opstellen dat ze alleen worden weergegeven bij internetgebruikers die in een bepaalde regio zoeken.
Mensen bereiken op het juiste moment
U bepaalt waar de advertentie op het scherm komt te staan, op welke websites en aan welke zoekwoorden ze gekoppeld is. U heeft met andere woorden uw reclame-uitingen zelf onder controle.
Zelf uw budget beheren
Door het CPC-systeem (kosten per klik) betaalt u alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt. U bepaalt zelf wat u wilt uitgeven, waardoor u onder andere een reclamebudget per dag kunt opstellen.
Direct impact meten van uw advertenties
Vanaf het moment dat uw Google Adwords campagne online staat, kunt u de onmiddellijke impact meten via Google Analytics. U ontdekt in een mum van tijd hoe uw advertentie presteert, hoeveel nieuwe klanten via de advertentie contact leggen met uw bedrijf, waar ze vandaan komen,...
Google Adwords: Zin om nieuwe klanten aan te trekken?
Het is duidelijk dat adverteren via Google Adwords wellicht één van de snelste manieren is om onmiddellijk een hogere omzet te behalen. Uw reclamebestedingen en -uitingen worden efficiënt ingezet voor een optimaal rendement. Meer bezoekers aantrekken via zoekmachine-advertenties is slechts een sterk middel om effectief klanten te krijgen!
Wilt u ook zo'n Google Adwords campagne op poten zetten? Contacteer ons vrijblijvend per telefoon via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!