Gevonden worden in zoekmachines zoals Google
Welke factoren zorgen er voor dat uw website gevonden wordt in zoekmachines? Om te beginnen geven we mee dat zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO: Search Engine Optimization genoemd, geen exacte wetenschap is. De resultaten van een zoekmachine schommelen af en toe. De ene dag kan uw website op de eerste positie staan, de volgende dag op de tweede of derde plaats. We geven u graag enkele tips mee waar op u dient te letten als u van plan bent uw website te verbouwen of restylen.
Technische opbouw van uw site
De manier waarop uw website technisch is opgebouwd heeft een belangrijke invloed op het al dan niet gevonden worden in zoekmachines. Vergelijk het met een boek dat u leest. Een boek dat vlot leest gaat u veel sneller lezen, u zal ook veel meer details onthouden. Als u zich ontzettend moet inspannen om enkel en alleen de verhaallijn te volgen zullen details u ontglippen. Bij zoekmachines is dit identiek hetzelfde. Zorg er voor dat uw website het zo aangenaam mogelijk maakt om uw website te lezen, te indexeren. Dit kan u doen door er voor te zorgen dat u werkt met CSS, javascripting in aparte bestanden bewaard, geen tabellen maar div's gebruiken, correcte 301 redirecting indien u met meerdere domeinnamen werkt,...
Relevante Content toevoegen
Om gevonden te worden in zoekmachines is het van kapitaal belang om regelmatig relevante content toe te voegen aan uw website. Zoekmachines zijn dol op nieuwe teksten over onderwerpen die nauw aansluiten bij uw website. Indien u websites verkoopt heeft het weinig zin om teksten te schrijven over auto's. De zoekmachine zal als het ware verward geraken: over welk onderwerp gaat die website nu, websites of auto's? De zoekmachine zal als het ware de verhaallijn van het boek dat ze leest kwijt geraken. Het is eveneens niet de bedoeling dat er geïnteresseerde bezoekers op uw site komen die enkel interesse hebben in auto's. U moet websites verkopen en geen auto's.
Relevante links zoeken
U heeft het ongetwijfeld al gehoord, links leggen is essentieel om gevonden te worden in zoekmachines. Ok, dat is waar, maar... Het gaat om mensen die links leggen naar uw website, inkomende links. U mag uiteraard ook wel links leggen naar andere websites, uitgaande links, maar let op. Zorg er voor dat zowel de inkomende als uitgaande links liggen naar websites die relevant zijn voor het onderwerp waarover uw website handelt. Het is beter meer inkomende links te verwerven dan uitgaande links. Probeer het aantal uitgaande links te beperken en leg ze steeds naar grote websites, bijvoorbeeld naar een portaalsite over websites, indien u websites verkoopt. Zorg er voor dat u bij inkomende links altijd links verwerft van op websites die een hogere page rank bezitten dan uw website. Op die manier zal de page rank van uw site stijgen.
Gevonden worden in zoekmachines
Het is een kwestie van techniek, creativiteit en volharding. Indien u vandaag beslist aan zoekmachine optimalisatie te beginnen, verwacht dan morgen geen wonderen! Het is een lang proces dat met vallen en opstaan tot een goed einde wordt gebracht. Gevonden worden in zoekmachines is essentieel om uw website te laten renderen. Zoekmachine optimalisatie is een investering die zichzelf op korte termijn terugverdient. Voor meer informatie over gevonden worden in zoekmachines zoals Google contacteer ons vrijblijvend per telefoon via 056 32 32 01.