Hoe kan u een optimaal rendement bekomen voor uw e-mailing
- zorg voor een kwalitatief adressenbestand: het is beter om maar 100 email adressen aan te spreken van potentiële klanten die reeds interesse hebben in uw product of dienst, dan een e-mailing te verzenden naar 2000 email adressen van personen die geen waarde hechten aan de informatie die u via e-mail verspreidt.
- Zorg dat de e-mailing dezelfde layout heeft als uw website. Op die manier verhoogt u de herkenning voor de ontvanger. Zonder een letter te hebben gelezen dient de ontvanger te weten dat de e-maling van u afkomstig is.
- Spamfilters: zorg dat uw emailing niet in de spamfilters terecht komt anders is de kans groot dat de helft van de vooropgestelde ontvangers uw e-mailing nooit te lezen krijgt.
- Gepersonaliseerde e-mailing: spreek de ontvanger persoonlijk aan. Bijvoorbeeld: Beste Tom,
- Contact opnemen: verwerk in uw e-mailing een contactformulier en zorg dat uw contactgegevens duidelijk vindbaar zijn voor de ontvanger.
- Opvolging: een e-mailing verzenden en wachten tot iemand reageert is te passief. Volg uw e-mailing op door twee dagen na verzending de ontvangers op te bellen.