Het onderwerp
Kies een passend onderwerp voor uw nieuwsbrief die duidelijk maakt wat er in uw nieuwsbrief geschreven staat.
Wat staat in de onderwerpregel?
Vele lezer bepalen of ze uw nieuwsbrief zullen lezen aan de hand van de onderwerpregel. Hier is het de bedoeling de lezer aan te zetten om uw nieuwsbrief te lezen. Hier moet u dus echt creatief uit de hoek komen.
Hoe vaak hoef je een nieuwsbrief te versturen?
Dit is voor iedereen anders, probeer zelf een verzendfrequentie te bepalen die haalbaar is. Ook is dit afhankelijk van de relevantie van de zaken die je te melden hebt. Verstuur geen e-newsletter als u niks te vertellen hebt!
Input van je medewerkers
Vraag anderen om hun mening en misschien hebben uw medewerkers ideetjes voor de nieuwsbrief. Probeer vooral de departementen die dicht bij de klanten staan te raadplegen.
Hoe bouw je een nieuwsbrief op?
Kaart een vaste mix van onderwerpen aan. En behoud deze structuur voor volgende nieuwsbrieven.
Link de nieuwsbrief naar je website
Een onderliggend doel van je nieuwsbrief is de lezer naar je website te lokken. Op een website staat vaak meer informatie vermeld. Plaats daarom altijd een link naar uw website in uw nieuwsbrief.
De nieuwsbrief online zetten
Zorg ervoor dat er een online versie van uw nieuwsbrief op uw website staat. Zet dan ook een link in uw nieuwsbrief.
Test je nieuwsbrief
Test eerst altijd uw nieuwsbrief voor u op de verzendknop drukt. Zo kunt u alles nog eens overlopen en herlezen.
Uitschrijf link
Elke nieuwsbrief moet de lezer de mogelijkheid geven om zich te kunnen uitschrijven door een afmeldlink in uw nieuwsbrief te zetten.
Meet de resultaten van je nieuwsbrief
Op deze manier kunt u zien wat uw nieuwsbrief opbrengt en ook zien welke onderwerpen populair zijn bij de lezers en welke niet.
Wenst u een professioneel opgemaakte nieuwsbrief? Contacteer dan communicatiebureau Publi4U per telefoon via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.
Wij zorgen er voor dat u de vruchten plukt van uw nieuwsbrieven of e-newsletters.