Internet marketing

E-mailmarketing ontwikkelt zich razendsnel

Effectieve e-mailmarketing: groeiende trend

E-mailmarketing is een trend die blijft groeien! Vroeger dacht men dat sociale media deze eenvoudige marketingvorm zou vervangen, maar niets is minder waar! Zelfs in 2014 blijf e-mailmarketing in stijgende lijn. Maar e-mails naar klanten en prospecten sturen betekent niet automatisch een grotere websitetraffic en een grotere omzet.

Een goed geölied klanten- en prospectenbestand

Zonder e-mailadressen geen e-mailmarketing! Zorg dus voor een goed en volledig klanten- en prospectenbestand. U kunt ervoor kiezen om zelf e-mailadressen te verzamelen door het internet af te zoeken, maar u kunt ook op uw website de mogelijkheid plaatsen om zich te laten inschrijven voor de nieuwsbrief. Zo verzamelt u onmiddellijk mailadressen van geïnteresseerde consumenten.

Inhoud en personalisatie

De effectiviteit van deze mails is afhankelijk van de inhoud en de personalisatie. De inhoud van de mail dient zich te focussen op hetgeen de ontvanger wenst te lezen. In dit opzicht is het interessant dat men via e-mailmarketing gerichte mailings kan doen. Zo kunt u verschillende mails opstellen afhankelijk van de gekozen doelgroep. E-mail is en blijft een één-op-één-communicatiemiddel! Kruip dus in de huid van uw doelgroep en denk na over de content die zij als relevant zullen beschouwen. Gesegmenteerde mailcampagnes zorgen bijgevolg voor een veel hogere click-through rate dan ongesegmenteerde campagnes.

Verhogen van de klantenloyaliteit

Door op voldoende basis mails naar klanten te versturen, werkt u aan de relatie tussen klant versus bedrijf. Klantenloyaliteit wordt hiermee in de hand gewerkt.

Ontwerp van uw mail

De mails die u verstuurt dienen in lijn te zijn met de huiststijl van uw onderneming. Een eerste indruk bepaalt of de ontvanger van de mail zal verder lezen. Een design die aansluit bij uw huisstijl en bijgevolg het ontwerp van uw website getuigt van een professionele aanpak. Om voldoende reactie te krijgen op de mails is het belangrijk om gebruik te maken van een krachtige call-to-action. Een goede call-to-action in een mailing zorgt er voor dat de lezers van uw mail zeer eenvoudig contact met u kunnen opnemen.

De frequentie van de mailings

Zorg dat u op voldoende basis mailings uitstuurt. Een periodieke nieuwsbrief hierbij is het meest effectief! Probeer niet meer dan één keer in een week te mailen, en niet minder dan één maal in een maand.

Meer informatie over e-mailmarketing

Heeft u nog vragen over e-mailmarketing of besluit u om mee te gaan met deze stijgende trend? Neem vrijblijvend contact op met ons via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01