Is e-mailmarketing dood?
Neen, e-mailmarketing is helemaal niet dood! Integendeel, het groeit nog steeds! Bedrijven gebruiken zeer graag deze marketingtechniek omdat ze op die manier persoonlijker kunnen communiceren. Bedrijven gebruiken nog altijd de e-mail om hun producten in de kijker te zetten, maar het helpt hen ook om klantenrelaties te versterken. Als bedrijf is e-mailmarketing bijna een noodzaak geworden als ze hun klanten willen behouden.
Het enige wat de afgelopen jaren veranderd is, zijn de toestellen waarmee men mails bekijkt. Consumenten bekijken hun mails steeds meer via mobile devices.
Door de opkomst van sociale media is er een heel ander medium ontstaan om de klant te bereiken. De klanten en doelgroepen kunnen nu op een persoonlijkere manier bereikt worden, op een willkeurig tijdstip en zelf met beeldmateriaal. Maar e-mailmarketing moet hier niet voor onderdoen want uiteindelijk kunt u dit allemaal ook met e-mailmarketing doen, alleen zal dit op een andere manier gebeuren.
Een krachtige tool
E-mailmarketing is een krachtige tool om mensen terug te laten komen naar uw website en om een groter publiek te bereiken. Het is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële boodschappen naar een doelgroep te sturen.
We weten dat e-mailmarketing werkt, maar daarvoor moet alles ook wel in orde zijn. Als u uw klanten wilt behouden dient u op regelmatige basis een nieuwsbrief te sturen en dient u ervoor te zorgen dat ze die e-mail werkelijk in hun mailbox ontvangen.
Call-to-action is nodig
Uw mail moet zeker de aandacht van de klant trekken, anders zal hij of zij snel geneigd zijn om de mail te verwijderen. Grijp dus hun aandacht met een goede en krachtige titel, nl. een call-to-action. Maak uw boodschap daarna duidelijk en persoonlijk. Als laatste is het uw taak om uw klant aan te sporen om actie te ondernemen.
Meer informatie over e-mailmarketing?
Heeft u nog vragen over e-mailmarketing en wenst u ook een uitgekiende e-mailmarketing? Neem vrijblijvend contact op met ons via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.