Zelf een e-commerce website creëren: de voordelen
Een e-commerce website is voor een onderneming een interessante investering. Het ultieme doel van een webwinkel is om de bezoekers tot klant te maken. Een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website is hierin zeer belangrijk. De koopdrempel wordt hierdoor sterk verlaagd waardoor bezoekers veel vlugger overgaan tot de aankoop van producten.. Elk jaar is er een sterke groei in het aantal webwinkels.
Volgens het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) zijn er verschillende verklaringen voor het succes van online handel. Het internet wordt steeds meer gezien als een volwaardig verkoopkanaal dat een veel groter bereik heeft dan de traditionele handelszaak. Bovendien wijst de studie van Comeos (bron: www.comeos.be) op een evolutie: steeds meer Belgen vinden hun weg naar e-commerce websites, en het bedrag dat ze er spenderen groeit evenredig mee.
Online klanten zien het gemak van winkelen op het internet als een belangrijk voordeel. De klant kan vanuit zijn luie zetel inkopen doen waardoor hij tijd zal besparen en geen verplaatsingen moet doen. Bovendien gaat het betalen via deze webshops veel sneller. Hieronder sommen we de grote voordelen op.
Altijd bereikbaar vanuit heel de wereld
Elke e-commerce website is beschikbaar 24 uur op 7 dagen. Webshops kennen dus geen sluitingstijden en kunnen altijd en overal geraadpleegd worden.
Groter bereik vanwege een extra verkoopskanaal
Als onderneming kunt u de e-commerce website zien als een extra manier om omzet te genereren aangezien de potentiële afzetmarkt veel groter is dan wanneer u enkel via directe verkoop werkt.
E-commerce websites zijn goedkoop
E-commerce websites zijn het goedkoopste middel om handel te drijven. Er is sprake van een kostenbesparing door automatisering. De directe kosten voor een bestelling liggen veel lager dan op een traditionele manier. Er is nl. bijna geen menselijke interactie nodig voor de facturatie en het papierwerk. Bovendien is er ook een beperking op communicatiekosten aangezien u uw webshop onder andere gemakkelijk kunt delen via onder andere sociale media.
Unieke mogelijkheden voor marketing
Bij elk product dat u aanbiedt via de e-commerce website kun u verwante producten tonen. Dit heet cross selling. Hiermee probeert u de online klant te overtuigen om ook dit product te kopen, waardoor u een aanvullende omzet kunt maken. Bovendien kunt u informatie van uw klanten verzamelen en uw assortiment beter op hen afstemmen.
Aanpassingen zijn gemakkelijk, snel en goedkoop
Als u als bedrijf een online catalogus presenteert, kunt u deze op eenvoudige, snelle en goedkope manier updaten. Denk maar aan alle tijd die kruipt om een nieuwe geprinte versie van de catalogus op de markt te brengen. U kunt ook in een korte tijd de markt aftasten om te zien of er voldoende interesse is in uw product.
Webshop of webwinkel: voordelen van een e-commerce website, video bekijken
Onmiddellijk een e-commerce website beginnen
Heeft u plannen om een mooi ogende en gebruiksvriendelijke webshop op punt te zetten, maar u weet niet hoe er aan te beginnen? Neem dan contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! Wij helpen u met veel plezier!