Nieuwe zoekkanalen
Social media is hot en hard op weg het nieuwe zoekkanaal te worden. U als ondernemer zal moeten overwegen om meerdere sociale zoekkanalen zoals Youtube, Facebook, Twitter en de mogelijkheden van mobiel internet in te zetten om uw marketingdoelstellingen te bereiken. Internet wordt steeds dynamischer. Kijk maar naar de veranderende consumentenbehoeften naar informatie, consumptie en vooral het delen met anderen. Al deze veranderingen bieden u de kans om een marketingstrategie in te zetten waarin de disciplines zoeken, social media en content samensmelten.
Hongerige consument
Er wordt gezegd dat de toekomst van de marketing het beste uit deze drie disciplines (zoeken, sociale media en content) naar boven zal halen. Omdat er zoveel online informatiebronnen zijn, zal de verkoopcyclus langer worden. (Potentiele) Klanten verwachten in reclame meer voorgeschoteld te krijgen dan alleen maar toepassingen en voordelen van een product gevolgd door een call to action. ‘Beter’ wordt het woord van de toekomst. Betere content en betere zichtbaarheid op alle plekken waar consumenten informatie vandaan halen. Consumenten verwachten niet alleen datgene te vinden op een zoekmachine waar ze naar op zoek zijn, maar zoeken interactie met de resultaten door commentaar te geven, te beoordelen en deel te nemen tot het kopen.
Dynamische toekomst
De toekomst van marketing is dynamisch, uitdagend en veelbelovend voor organisaties die zich kunnen committeren aan een proces van testen, binden, coördineren van cross channel inspanningen en verfijning van content. U zal met andere woorden gretig gebruik moeten maken van alle mogelijkheden die het internet biedt, en dat zij er heel wat!
Meer weten over uw mogelijkheden?
Webdesigbureau Publi4U uit Kortrijk is specialist op gebied van het hele "internetgebeuren". Wij kunnen u helpen beter gebruik te maken van het wereldwijde web om zo meer omzet te genereren. Bel ons vandaag nog op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.