Eigen bedrijfsidentiteit zorgt voor onderscheid met concurrenten
Om als sterk merk naar buiten te treden is het belangrijk om aandacht te besteden aan de opbouw van een eigen bedrijfsidentiteit die zich onderscheid met concurrenten.
De bedrijfsidentiteit of Corporate Identity is bepalend door enkele elementen. Eerst en vooral is er het visuele aspect (het design), dus de uiterlijke weergave van een boodschap. Een tweede bepalende factor is de communicatie naar de doelgroep toe. Het gedrag van de volledige organisatie is het laatste bepalende element.
Het design van de boodschap opmaken in uw huisstijl
Het design is het eerste wat uw doelgroep ziet, daarmee bedoelen we het logo, de website,... kortom de huisstijl waarmee uw bedrijf naar buiten treedt. Herkenbaarheid is hierbij zeer belangrijk. Zorg er voor dat men het bedrijf meteen herkent door het design op te maken binnen de huisstijl.
Uw website is veelal het eerste dat potentiële klanten te zien krijgen, zorg er dus voor dat u goed voor de dag komt.
De communicatie naar uw doelgroep
De communicatie die verspreid wordt over uw bedrijf naar uw doelgroep toe is eveneens een belangrijk aspect. De boodschap kan vanuit het bedrijf zelf tot bij de doelgroep gebracht worden, bijvoorbeeld door een elektronische nieuwsbrief. De externe communicatie is ook hetgeen men uit andere hoeken over het bedrijf hoort en leest. Belangrijk is dus om regelmatig informatie, die up-to-date is, extern te communiceren.
Kiest u er voor om via een elektronische nieuwsbrief met uw doelgroep te communiceren, zorg dan voor de nodige herkenbaarheid. Dit kan u realiseren door uw nieuwsbrief op te maken binnen uw huisstijl.
Het gedrag van uw organisatie bepaalt wat voor soort bedrijf u bent
Niet alleen de directie of het management bepalen het gedrag van een organisatie. Alle medewerkers dragen verantwoordelijkheid in verband met de uitstraling van uw bedrijf. Het gedrag van een organisatie tegenover de klanten begint met het taalgebruik, zoals begroetingen aan de receptie of telefoon. De dresscode kan een rol spelen. Bij een eerste contact wordt reeds een oordeel gevormd over het bedrijf. U kan maar één keer een eerste indruk maken.
Het gedrag van uw organisatie hangt af van de vastgestelde bedrijfscultuur.
Begeleiding naar een sterke bedrijfsidentiteit
Veel bedrijven realiseren zich niet dat een sterke Corporate Identity van algemeen belang is bij de evolutie van een succesvol bedrijf. Bij het bezoeken van bepaalde bedrijfswebsites vallen sommigen door de mand. De website van het bedrijf geeft een onprofessionele indruk omdat er niet genoeg tijd geïnvesteerd is in de opbouw van de identiteit. Dit kan leiden tot klantenverlies. Zeg nu zelf, zou u een winkel binnengaan met een vuil uitstalraam? U ziet dat het belangrijk is om extra aandacht te besteden aan de huisstijl, logo en website, maar ook aan de mentale identiteit waarvoor u als bedrijf wilt staan.
Heeft u een partner nodig die helpt te bouwen aan uw online bedrijfsidentiteit?
Laat #company# u begeleiden bij de ontwikkeling van een sterke online bedrijfsidentiteit. Contacteer ons telefonisch via 056/32 32 01 of vul vrijblijvend ons contactformulier in. Dan bouwen we samen verder aan een passende bedrijfsidentiteit.