Plaats de call-to-action steeds boven de vouwlijn
Er bestaan heel wat verschillende schermen en resoluties, dat klopt. Maar toch dient u te proberen om de call-to-action knop steeds boven de vouwlijn te plaatsen. Hetgeen boven de vouw staat (ook wel above the fold genoemd) is het stuk van de webpagina dat u ziet zonder te scrollen.
Gezien ik in het begin vermeldde dat er verschillende resoluties bestaan, kunnen we onmogelijk spreken van dé vouwlijn. Echter is de meest bekeken en aangeklikte zone deze die net boven de vouwlijn ligt.
Positioneer de actie-knop ook steeds onderaan de pagina
Plaats uw actieknop ook onderaan de pagina, of beter gezegd: onder de beschrijving van een dienst, product of blogartikel (dus niet wegmoffelen in uw footer!). De grote reden hiervoor is eenvoudig: bezoekers die het einde van uw pagina halen, zijn geïnteresseerd in wat u te vertellen hebt. Indien er dan onderaan een knop staat, hoeft men niet meer opnieuw te scrollen om te knop te zien.
Haal dus de bezoeker binnen door uw pagina te eindigen met een vette actieknop!
De CTA links of rechts plaatsen?
Wij lezen telkens van links naar rechts, waardoor u best hetgeen belangrijk is, links positioneert. Veelal is dit de prijs en een CTA.
Herhaal de call-to-action op lange pagina's
Op lange pagina's kan het geen kwaad om de call-to-action regelmatig te herhalen. Zo hoeven de sitebezoekers niet opnieuw naar beneden of naar boven te scrollen om door te klikken op de call-to-action.
De regel luidt: hoe dichter de actieknop of link staat bij wat iemand triggert, hoe groter de kans dat de bezoeker daadwerkelijk overgaat tot actie.
Velen vinden dit te opdringerig, maar ik kan alleen maar aanraden om dit eens uit te testen. Sommige websites boeken hier heel wat successen mee.
Informatie nodig om meer uit uw website te halen?
Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of om ons contactformulier in te vullen. We helpen u graag verder!