Internet marketing

Content marketing: welke doelstellingen wenst u hiermee te bereiken?

Content marketing in het digitale tijdperk

De digitale revolutie laat de consument toe om via een computer, laptop, smartphone of tablet op elk moment van de dag snel content online op te zoeken en te verwerken. Deze content kunnen ze bovendien delen waardoor het snel verspreidt tegen een relatief lage kostprijs.

Maar content wordt pas gedeeld wanneer deze voldoende informatiewaarde bevat en wanneer deze online gevonden wordt. Toets daarom uw content aan volgende belangrijke punten:

  • content moet waardevolle informatie bevatten die afgestemd is op uw doelgroep
  • de waarde wordt hoog ingeschat door uw doelgroep waardoor het gemakkelijk gedeeld wordt
  • content is SEO-geoptimaliseerd waardoor het goed vindbaar is in zoekmachines
  • uw doelgroep is overtuigd van de boodschap

Content marketing en haar doelstellingen

Doelstelling 1: meer leads genereren

De betekenis van een lead is niet eenvoudig uit te leggen. We kunnen het omschrijven als een spoor naar een potentiële klant: sommigen lopen dood en sommigen eindigen in een verkoop. Zo'n spoor kan bestaan uit bijvoorbeeld een inschrijving op een nieuwsbrief, een telefoontje voor een afspraak, het invullen van contactgegevens,...

Door kwaliteitsvolle content te leveren die de lezer boeit, kan u gemakkelijk leads genereren.

Doelstelling 2: thought leadership

Interessante en waardevolle content bewijst uiteraard kennis van zaken waardoor vertrouwen gewekt wordt. 

Doelstelling 3: meer naamsbekendheid krijgen

Door op regelmatige wijze sterke content te publiceren zal u automatisch een zekere naamsbekendheid creëren. Deze naamsbekendheid zal alleen maar vergroten aangezien waardevolle content de eigenschap in zicht heeft om sneller en gemakkelijker gedeeld te worden door en voor consumenten.

Doelstelling 4: klantrelaties versterken

Vaak zit het grootste groeipotentieel bij de reeds bestaande klanten. Door hen consequent relevante informatie te bieden, versterkt u de band met uw klanten.

Consumenten bepalen steeds vaker welke informatie voor hen relevant is. Het creëren van die relevante informatie en deze via de juiste kanalen naar uw doelgroep sturen, is dus essentieel om uw doelgroep aan u te binden.

Doelstelling 5: hoog scoren in zoekmachines

Goede én waardevolle content kan uw score in zoekmachines verhogen. Op die manier kan u een toppositie bemachtigen op de eerste pagina van de zoekresultaten.

Zelf al gestart met content marketing?

Heeft u al content marketing opgenomen binnen uw marketingstrategie? Zoniet, dan is het nu het moment! Contacteer communicatiespecialist #company# vrijblijvend voor meer info of advies via 056 32 32 01 of vul on contactformulier in.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01