Strategie voor online en offline communicatie
Doelgerichte communicatie is onmisbaar in een succesvol functionerende onderneming. Daarom is het uiterst belangrijk om de juiste strategie te bepalen voor uw bedrijfscommunicatie.
Door uw onderneming onder de loep te laten nemen door een communicatieadviseur, kan er een strategie uitgestippeld worden die zich dan vertaalt in een communicatieplan.
Met dit communicatieplan kan u het juiste doelpubliek bereiken met een minimum aan inspanningen en budget.
Zet uw communicatieplan om in actiepunten
Vertrekkende van een degelijke analyse van onder andere de doelgroep, sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreigingen kan er een beeld gevormd worden van uw organisatie.
Op basis van deze analyse wordt er een communicatieplan opgesteld. Een communicatieplan bestaat uit een strategie en doelstellingen. Deze strategie en doelstellingen worden dan omgezet in effectieve actiepunten.
Enkele concrete doelstellingen kunnen bijvoorbeeld zijn:
- meer interactie creëren op facebook
- naambekendheid verkrijgen
- e-mailadressen verzamelen
- recensies verzamelen op Google+
- meer bezoekers lokken naar de website
- ...
Om deze doelstellingen te behalen worden er concrete actiepunten opgesteld. Om bijvoorbeeld de naambekendheid van een organisatie te verhogen kunnen er verschillende acties ondernomen worden.
Enkele van deze acties kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Facebookadvertenties
- Google Adwords campagne
- Bedrijfssignalisatie
- Wagen belettering
- Radiospot
- ...
Als communicatieadviseur kan #company# u helpen om tot een gegrond plan te komen en u advies verlenen bij het uitvoeren van uw actiepunten. Bovendien kunnen we - indien gewenst - volledig instaan voor de uitvoering van uw sociale media campagnes.
Enkele tips
- Ga eens een kijkje nemen bij uw concurrenten. Hoe benaderen uw concurrenten potentiële klanten, op welke sociale media kanalen zijn ze actief en hoe gaan ze daarin te werk?
- Denk op lange termijn! Wat is uw ultieme doel? Welke actiepunten zal u nu ondernemen om dit doel op de lange termijn te bereiken?
- Speel in op de actualiteit. Sociale media is uiterst geschikt om een gerelateerd artikel te delen, discussiëren,...
- Denk niet alleen aan uw eigen doelstellingen, maar stel u in de plaats van uw potentiële klant. Wat wenst uw klant?
Communicatie advies nodig?
Heeft u advies nodig bij uw communicatieaanpak of kan u hulp gebruiken bij het uitvoeren van uw sociale media campagnes? Dan bent u bij #company# aan het juiste adres! Contacteer ons vrijblijvend via telefoon 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in!