Waar een eigen website ontwikkelen?
- Een website is altijd en overal beschikbaar. Het gebeurt vaker en vaker dat mensen gebruik maken van het internet om een eerste indruk te krijgen van een bedrijf. Mensen die interesse hebben in bepaald producten (en of diensten) of gewoon wat meer algemene achtergrond informatie wensen bij het bedrijf kunnen onmiddellijk hun informatiehonger stillen door te surfen naar de website van het bedrijf. Bijkomend voordeel aan het internet is dat mensen op het moment dat dit voor hen het beste uitkomt kunnen surfen naar uw website. Uw website is 7 dagen op 7, 24 uur op 24 beschikbaar voor iedereen die dat wenst.
- Een website kan snel en efficiënt inspelen op veranderingen. De bedoeling van een goede website is meer dan alleen maar het online plaatsen van een digitale versie van uw productenbrochure. De informatie op een website moet altijd up-to-date zijn. Nieuwe en/of verbeterde diensten en producten kunnen onmiddellijk worden voorgesteld aan nieuwe potentiële en bestaande klanten.
- Een website creëert een gevoel van betrouwbaarheid. Een goed opgebouwde website geeft de bezoeker onmiddellijk een gevoel van vertrouwen en ernst. U kan de bezoekers overtuigen dat u een bedrijf bent dat al het mogelijke doet om een goede service aan te bieden. U weet wat u klanten wensen en hoe daar snel en efficiënt kan worden op ingespeeld.
- Een website kan een aantal extra services aanbieden. Via een website wordt het mogelijk om een aantal services aan te bieden die via de gewone communicatiekanalen moeilijk uitspeelbaar zijn. Enkele voorbeelden van extra services zijn bijvoorbeeld: - een volledige database met alle handleidingen van de producten die u verkoopt online plaatsen - een extra helpdeskfunctie waardoor klanten een extra communicatie mogelijkheid krijgen wanneer ze op een bepaald probleem stuiten - een lijst met vragen die vaak opnieuw worden gesteld.
- Een website zet aan tot actie. Een goed opgebouwde website zet een bezoeker veel sneller aan tot actie. Wat deze actie inhoudt kan u natuurlijk volledig zelf invullen en is afhankelijk van het doel dat u voor ogen heeft. Bezoekers kunnen bijvoorbeeld een eerste contact leggen via de site maar de actie kan evengoed meteen de aankoop van een product zijn via een webshop. Het is wel de bedoeling dat de inhoud van de website de gebruiker stuurt richting de juiste actie.