Letterlogo
Naamlogo
In een naamlogo wordt de naam in een bepaalde, unieke grafische stijl uitgewerkt. Dit kan zowel kaligrafisch (geschreven) als typografisch (volgens een bepaald lettertype) zijn.
Vb. Coca-Cola, Disney
Monogram
Een monogram bestaat uit één letter, verschillende ineengevlochten letters of in elkaar gewerkte letters.
Vb. Louis Vuitton, Albert Hein
Initiaallogo
Een initiaallogo bestaat uit verschillende letters, meestal initialen. Dit wordt vaak gebruikt voor bedrijven die een zeer lange bedrijfsnaam hebben.
Vb. IBM (= International Business Machines)
Picturaal naamlogo
Een picturaal naamlogo bestaat uit de naam - in een opvallend lettertype - die in een eenvoudig vlak weergegeven wordt. Vaak blijft u het logo herkennen als u het woord uit de vorm haalt.
Vb. Ford, Levi's
Beeldlogo
Via een beeldlogo illustreert men het abstract karakter van het bedrijf.
Symbolisch beeld-logo
In de meeste gevallen bevat dit logo geen bedrijfsnaam. Maar het beeldlogo heeft wel een onmiddellijke associatie met het bedrijf.
Vb. Nike, Apple
Logo-personage
Soms gebruikt men een menselijk of dierlijk personage om het logo te visualiseren.
Vb. Lacoste, Uncle Bens, La vache qui rit
Abstract logo
Heel veel logo's zijn abstract waarbij er geen echte kern van betekenis insteekt.
Vb. Renault
De voordelen van een outstanding logo
Heel wat bedrijven gebruiken een combinatie van woord- en beeld-logo. Op die manier wordt het karakter van hun bedrijf versterkt. Maar naast de versterking van het bedrijfskarakter en een eerste indruk bij potentiële klanten, zorgt een logo ook voor andere voordelen:
- Het vergroot de herkenbaarheid van uw bedrijf
- Het onderscheidt uw bedrijf van de concurrenten
- Een professioneel logo straalt vertrouwen uit
Professioneel logo ontwerp nodig?
Grafisch ontwerper #company# is uw ideale partner! Wij creëren professionele en aantrekkelijke logo's die in één oogopslag vertellen waarvoor u staat! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.