Tijdloos en simpel
Hoe verleidend het ook is om een logo te ontwerpen naargelang de mode: doe het niet! Na enkele jaren is uw logo volledig verouderd en kost het u opnieuw om er één te laten herontwerpen. Een simpel ontwerp blijft bovendien beter in het geheugen hangen. Een goed voorbeeld is het logo van Coca-Cola.
Herkenbaar
Een straf logo valt op bij de doelgroep, wordt gemakkelijk door anderen onthouden en zorgt voor herkenning in de markt. Een herkenbaar logo kenmerkt zich vaak door een combinatie van eenvoud en originaliteit.
Relevant
Een goed logo is relevant voor uw bedrijfsactiviteit: kunnen (potentiële) klanten afleiden wat u doet?
Veelzijdig
Een belangrijk aspect dat vaak vergeten wordt is de veelzijdigheid die een logo moet bezitten. Het maakt niet uit waarvoor u het gebruikt, de kwaliteit moet steeds optimaal zijn. Kunt u het bijvoorbeeld ook in het zwart-wit gebruiken? Kan ik het heel groot maken zonder dat het onscherp wordt? Is het online én offline bruikbaar? Allemaal aspecten waarmee u rekening moet houden.
Op zoek naar een goed logo?
Het ontwerpen van een goed logo is vakwerk. Wenst u ook een professionele uitstraling? Contacteer dan #company# door te bellen naar 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.