De naam
Wanneer u een klein bedrijf heeft, is het belangrijk om uw bedrijfsnaam in uw logo te verwerken. Grote bedrijven als Apple hoeven dit niet meer te doen. Ze hebben al een enorme naamsbekendheid waardoor ze aan het beeldmerk alleen al herkend worden. Kleinere bedrijven hebben dit niet en kiezen dus best voor de bedrijfsnaam of een combinatie van bedrijfsnaam en beeldmerk.
Het lettertype
De keuze van het lettertype bepaalt voor een groot deel de uitstraling ervan. Een logo werkt meestal heel goed met een simpel lettertype. Standaard heeft u er al een heleboel op uw computer. Wilt u toch eens iets anders dat beter bij uw type bedrijf past? Er zijn heel wat lettertypes te koop of gratis te downloaden.
De kleur
- Rood: energiek, sexy
- Oranje: creatief, vriendelijk, jeugdig
- Geel: zonnig, inventief, optimistich
- Groen: groei, organisch, instructief
- Blauw: professioneel, medisch, betrouwbaar
- Paars: spiritueel, wijs, fantasierijk
- Zwart: sterk, geloofwaardig
- Wit: simpel, puur
- Roze: plezier, flirterig
- Bruin: landelijk, historisch, stabiel
Vaak is verstandig om één hoofdkleur te kiezen, mogelijk een tweede en desnoods een derde. Meer dan drie kleuren wordt afgeraden. Hou bij het kiezen van een kleur rekening met uw bedrijf. Een logo van een speelgoedwinkel mag kleurrijk zijn, maar zo'n kleurrijk logo voor een adviesbureau kan dan weer onprofessioneel overkomen.
Op zoek naar een goed logo?
Het ontwerpen van een goed logo is vakwerk. Wenst u ook een professionele uitstraling? Contacteer dan #company# door te bellen naar 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.