E-rekruteren: de voordelen
Meer duidelijkheid en persoonlijke aanpak
Een vacature die via de klassieke manier - kranten en magazines - verspreid wordt, is meestal beperkt in het aantal woorden die men mag gebruiken. Werkzoekenden zullen hierdoor misschien de vacature fout interpreteren waardoor ze sneller afhaken. Het internet kent deze beperkingen niet waardoor uw online vacature zoveel info kan bevatten als nodig is. De werkzoekende zal onmiddellijk weten waaraan hij zich mag verwachten.
Aangezien de vacature gedetailleerde gegevens bevat omtrent functieomschrijving, kan men veel gerichter en persoonlijker potentiële werknemers bereiken.
Groter bereik
Wanneer u een vacature online plaatst, bereikt u in een mum van tijd heel wat potentiële medewerkers. Hierdoor kan het aanwervingsproces versneld worden.
Lagere rekruteringskosten
Aangezien de online vacatures veel gedetailleerdere informatie bevat dan de vacatures via klassieke media, kan men gerichter werken. In dit opzicht zullen de rekruteringskosten lager zijn aangezien men veel minder sollicitanten over de vloer zal krijgen die niet beantwoorden aan de functieomschrijving.
Versnelling van het sollicitatieproces zorgt voor tijd
Naast de lage rekruteringskosten kan men door online rekruteren ook besparen op tijd en energie zowel voor de kandidaat als voor de werkgever. Net zoals een productadvertentie de consument wil aanzetten tot snelle actie, wil een jobadvertentie dat een sollicitant snel reageert. Door op uw website een vacature te plaatsen met de call-to-action button 'Solliciteer nu!' zal de sollicitant veel vlugger geneigd zijn om te solliciteren. In zo'n gevallen wordt men onmiddellijk doorverwezen naar het sollicitatieformulier.
Positieve invloed op imago
Bedrijven die online medewerkers willen werven, worden vaak bestempeld als innovatief en flexibel, kortom: een moderne organisatie!
Rekruteren via de eigen bedrijfswebsite: inzicht in de bedrijfscultuur
Bedrijfswebsites bieden de sollicitant een eerste indruk over het bedrijf. Dit is zeer belangrijk voor de intenties van de kandidaat om effectief te solliciteren. De kandidaat kan zich via de website een beeld vormen van de bedrijfscultuur waardoor hij of zij zal beslissen of deze cultuur passend is voor hem of haar. Zo zal u opnieuw als bedrijf veel gerichter kandidaten kunnen aantrekken.
Rekruteren via sociale media
Via sociale media kan u eenvoudig de openstaande vacature delen. Uw volgers en vrienden kunnen u helpen indien ze deze vacture verder delen. Ook kan het zijn dat zij mensen kennen die beantwoorden aan de functieomschrijving waardoor u snel geholpen wordt in het vinden van een gepaste kandidaat. Het sociale media platform bij uitstek om vacatures te plaatsen is LinkedIn of Facebook. Dit zakelijk sociaal mediakanaal geeft u onmiddellijk toegang tot heel wat professionele gebruikers.
#company# helpt u om snel sollicitanten te werven!
Wilt u ook op uw website een job-module met een goed en duidelijk sollicitatieformulier? Neem vrijblijvend contact op met webdesigner #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!